Genève 2014 | |
|
FØRSTEINNTRYKKET: Tusenvis har gledet seg til Golf på strøm. Vi har kjørt bilen – og ja, den kjører akkurat som en vanlig Golf, men til en brøkdel av daglige driftskostnader.
|
Årets konsept fra Subaru antyder et angrep midt i sentrum av det mest populære segmentet nå: de kompakte SUVene.
|
Renault nye Twingo flytter grenser rund baut. Dette er den nye standarden for den minste bilklassen. Men det er slett ikke sikkert den kommer til Norge.
|
Etter å ha jobbet med ideen sin siden 2007, står Troels Vollertsen i Genève med to produksjonsbiler på standen. 2,69 til 100!
|
Den har verdenspremiere i Genève og kommer til Norge til høsten. I Norge er hver femte Octavia stasjonsvogn en Scout.
|
Jeg har hatt sans for Carlsson, inntil de dukket opp i Genève med en helt utrolig karat-karet.
|
Når jeg går bortom Morgan-standen på en bilutstilling, er det ikke for å oppleve store nyheter. Det er for å applaudere noen som er like tradisjons-sterke som Porsche 911. Men hva fant jeg? Jo, en 2014-modell.
|
Du trodde Alfa Romeos 8C var eksklusiv. Hva med Tourings Disco Volante som er bygget på en 8C?
|
Volkswagen har to populære SUVer gjennom Tiguan og Touareg. Men de må også være med i det kompakte SUV-segmentet om de skal opprettholde volumet. T-Roc demonstrerer hva de har i tankene.
|
Dekk på konseptbiler er ofte verd et studium. Et Goodyear-dekk viste seg å være mer enn bare tøff design
|
Jaguar har ikke med seg sin etterlengtede kompaktmodell til Genève, men de røper litt om hva vi har i vente.
|
Enten det var et gap mellom MP4-12C og P1 eller ikke; McLaren har klart å fylle det. Her er 650S, i både coupé og kabriolet.
|
Er det noen som kan presse sitronen til siste dråper, er det Bugatti. Men fremdele må de presse ut 40 til.
|
For studentene fra Torinos IED må det være ekstra morsomt å få vise arbeidet sitt til Genève-publikummet.
|
MBTech betyr akkurat det du tror. Men det er allikevel ikke Mercedes-Benz de konstruerer der.
|
BMW fortsetter å lansere nye modellserier. Nå står BMW X4 klar, og igjen er de førstemann ut i en ny nisje. Det tar nok tid før Audi og Mercedes har noe å stille opp med her.
|
Nå skal også Lexus vise seg innen GT3. Kanskje den lekreste bilen i klassen?
|
Ermini er et like klassisk italiensk racingnavn som Ferrari og Maserati. Nå forsøker man å gjenskape legenden.
|
Ghost, minstemann i Rolls-Royce-familien får en lettere oppgradering. Det skal selvsagt i minst mulig grad synes – bare være der.
|
Skal vi titte inn i fremtiden vil jeg antyde at skapningen fra EDAG er utstillingens viktigste. Her møter bio-miming 3D printing, og vi ser for oss fremtidens konstruksjons- og produksjons-prosess.
|
Maserati hviler ikke på laurbærene. I året de fyller 100, viser de en bil som bærer navnet til grunnleggeren; Alfieri. Er dette den nye GranTurismo?
|
Et vingeklippet Ford stamper i motbakke og håper på mer fart i salget utover i året.
|
Hyundai vil vise at de også kan lage avanserte luksusbiler. Nå er Genesis klar for Europa.
|
Jeg vet ikke hvor lang tid man går gravid med en bil, men skal vi gjette at den nye Jeep Renegade er det første ekte barnet fra Fiat-Chrysler-ekteskapet? Og en av Geneves største nyheter?
|
Kia viser en oppdatert utgave av deres mest populære SUV, Sportage. I tillegg til kosmetikk er det også tekniske oppgraderinger og nytt utstyr.
|