Genève 2015 | |
|
Ifølge Google betyr «Serene» seren på norsk. Gjerne for meg, det er egentlig umulig å oversette. Men Rolls-Royce har i hvert gjort det til noe håndfast.
|
I Genève står NSX i sin endelige form – med Honda-emblemer. Men fortsatt er den et år unna veien.
|
Den nyeste bilen fra konstruksjonsfirmaet EDAG har kanskje samme type karosseri som deg: levert av Jack Wolfskin. Men du lyser forhåpentlig ikke opp i rødt, med jevne mellomrom.
|
Suzuki har en bedre historie enn de fleste om hvordan de omsetter konseptmodeller til virkelighet. I Genève står det to som venter på produksjon.
|
Hvor mange konseptbiler SsangYong har vist oss aner jeg ikke. De hadde noen på Paris-utstillingen i fjor også, som vi ikke helt torde håpe på. Men nå er de her.
|
Hvert år byr Genève-utstillingen på en spesialseksjon. I år dreier det seg om bilder fra TAG Heuers racing-album.
|
En ny Aston Martin direktør var ventet. Men han hadde også med seg noe fullstendig uventet.
|
Mens Nissan Note ikke bare var et langt gjesp, men definitivt kjevene av ledd, håper vi deres konseptbil Sway er et løfte om at de endelig godtar Vakkert.
|
Ford har foretatt noen endringer på sin mest kompakte SUV, EcoSport. Du får neppe se den på norske skilter før i 2016.
|
“Kall den ikke hybrid. Jeg liker ikke Hybrider”, sier Christian von Königsegg foran sin sensasjonelle nye 1500 hesters, 0-400 på under 20,0-bil.
|
Skoda har stolte bilsporttradisjoner. Det demonstrerer de gjennom to spesialversjoner på Genève-utstillingen.
|
Jeg har ikke tall på hvor mange Mini-spesialer jeg har sett gjennom årene. I Genève står en Countryman med tilnavnet Park Lane.
|
Vi har faktisk fulgt Quant, bilen som går på saltvann, ganske lenge. Nå innledes et nytt kapittel, det har kommet en junior-Quant.
|
Tre år etter lanseringen foretar Peugeot en oppgradering av 208. Sikkerhet og effektivitet er viktige stikkord.
|
Mercedes-Benz G500 4x4² er kanskje det barskeste på fire hjul om dagen
|
I går var jeg med på en bildebut som jeg trodde vi aldri skulle oppleve mer. Ikke siden 70-årene har jeg vært med på maken til festforestilling.
|
Et hvitt romskip på fire hjul, med åpenbare racing-trekk. ED sto det på skiltet. Alt fullstendig ubegripelig. Så traff jeg en gammel venn, Michael Robinson.
|
Lexus viser konseptbilen LF-SA. Hvis den lanseres kan den gå Audi og BMW i næringen.
|
Til høsten får den norske Subaru-importøren en ny modell på menyen. Men den vil de foreløpig ikke fortelle mye om.
|
Dette er nye Honda Civic Type-R – nå med turbo.
|
Toyota viser oppdaterte utgaver av sine «melk og brød»-modeller, Auris og Avensis. Dessuten står FC-bilen Mirai klar i europeisk drakt.
|
Nå kommer den heftigste Porsche-modellen du kan få skilter på – nye 911 GT3 RS.
|
Vi har fått presentert Borgwards planer. Kall dem gjerne ambisiøse. Men da må du mene noe helt annet med det ordet enn du gjorde før. For dette er å strekke seg etter stjernene, og hente ned månen samtidig.
|
Infiniti var en av de mange som avholdt en slags uoffisiell presentasjon dagen før presentasjonsdagen. QX 30 Concept var høydepunktet.
|
Verden får tydeligvis ikke nok av superluksus sportsbiler. Nå er det Bentleys tur til å klone Aston Martin.
|