img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

Genève 2017

Tata-racer og VW-samarbeid

Tata-sjefen, Günther Butschek, hadde noen travle messedager. Først fortalte han om et VW-samarbeide ingen hadde ventet, deretter avduket han en racerbil som ingen hadde ventet.

Compass, flott Jeep som trolig droppes i Norge

Jeep lanserte lanserte Compass i USA før jul og Europa-lanseringen ble lagt til Genève. Men mye tyder på at Jeepen kobler inn firehjulsdriften og tar seg forbi Norge uten å stoppe.

Så vidt sikringen holder

Egentlig hadde ikke Renault behøvd gjøre noe med strømnettet i det hele tatt. Dette hadde holdt selv om den bare hadde vært vist som en styling-idé.

Raringen fra Genève

Var det noen som gjorde narr av oss, eller var det alvor? Etter en foss av gode historier om og fra mannen bak bilen, og om bilen og om mye mer – er vi fremdeles ikke sikre. Men vi vet hva navnet betyr.

Mellomlanding i Genève

Monteverdi er et sveitsisk bilmerke som satte klassiske spor etter seg. På vei fra ett museum til et annet ble deler av en stor samling parkert på Genève-utstillingen.

SMARTere enn noen gang med liten elbil

Å kjøre elektrisk småbil er ganske Smart. Så heretter blir Smart bare å få kjøpt som elbil i Norge. Pris fra 169.900 kroner.

Ny Honda Civic Type R

Honda Civic Type R er noe av det nærmeste du kommer en rendyrket racerbil. Nå kommer den i ny form, og Honda lover den blir enda mer ekstrem. Vi får håper de også innfrir det andre løftet.

Martin Wagner

Først het den Nebula, så AM-RB 001, og nå er det blitt Valkyrie. Har Wagner plutselig hatt en finger med i spillet?

Banebil for veien

Nye Porsche 911 GT3 er en banebil for veien – eller er det omvendt?

De mest eksklusive

Selv om de ordinære bilene for folk flest dominerer bilmessen i Genève, er det ikke langt mellom de mer eksotiske innslagene.

ALA – en liten Lambo-hemmelighet

Egentlig var vi nok mange som hadde regnet med å møte Asterion, eller i hvert fall Urus i Genève. I stedet ble det altså et bane-monster av en Huracan.

Premiere hos McLaren

Når McLaren sier at deres Genève-dronning, 720S, er ny, mener de det. Ny motor, ny monococque, ny aerodynamikk, nytt karosseri og et dashbord som transformerer!

Her er de nye SUV-ene

Nordmenn elsker SUV-er slik vi for noen år siden elsket stasjonsvogner. Hver tredje nye bil som selges i Norge er en SUV, og på bilutstillingen i Genève vises flere interessante nyheter.

Bentley med plugg

Det er alltid morsomt når det en veldig sjelden gang kommer en skikkelig overraskelse til en bilutstilling. Bentley presterte det.

Ny Spyker med svensk maskin

Ikke bare var Victor R. Muller, kontroversiell wannabe Saab-frelser, på plass med en ny Spyker. Han kom dit sammen med Christian von Koenigsegg som hadde en ny motor til ham.

Her er Alfa Romeo Stelvio

Nå kommer nok en modell i Alfa Romeos offensiv som skal føre dem tilbake til gamle høyder. Stelvio er et nytt alternativ for dem som vurderer en SUV på øverste hylle.

Fri flyt med fri form

Å få lov til å stille ut ideen sin, i full skala, på bilutstillingen i Genève, burde være grunn god nok til å melde seg inn hos Istituto Europeo di Design i Torino.

Pop-up på ramme alvor

Airbus sto det på den minimalistiske bybil-poden til Italdesign. Det var ikke helt enkelt å forstå hvorfor, før man så opp.

Første ladbare koreaner

Hyundai har stor suksess med sin Ioniq. Nå kommer en tredje variant som kan speede opp salget ytterligere.

Utrolig crossover fra RUF

Dette ser ut som en litt gammel Porsche, men med LED-lys. Og jeg kan love – den vil aldri sitte på noe Porschechassis.

Rallyinspirert Yaris

Toyota gjør comeback i rally-VM etter 17 års pause. Det markeres med en rallyinspirert utgave av Norges mest populære småbil.

Oppgraderer Qashqai til et nytt og bedre liv

Nissans i særklasse viktigste bil i Europa, Qashqai, gjennomgår nå en aldri så liten oppgradering for å komme seg ut av midtlivskrisen.

Der ventet vi ikke forgjeves: Alpine

På tysk betyr AlpTräume mareritt. Men det var ikke mye mareritt over den nye Alpinen som vi endelig fikk se. Genève-utstillingens mest attraktive?

Hyundai dropper Santa

Merkelig navnevalg. Når Hyundai endelig får seg til å bygge en bil rundt hydrogenteknikken sin, kaller de den bare FE. Hva var galt med Santa?

BrasilTyskItaliensk superbil

Det er to år siden Emerson Fittipaldi kom til Pininfarina med et forslag. Nå står forslaget på hjul i Genève.


Neste 25 artikler