Biltest | |
|
BILTEST: Honda HR-V Sport og Mitsubishi Eclipse Cross er to kompakte, og tilsynelatende like SUV-er. Men det er utenpå.
|
BILTEST: Dette er året for de store elbilene. Tesla Model S og X var der allerede, men så kom Jaguar I-Pace sent i 2018 og mer enn tidoblet salget for Jaguar i Norge. Nå har e-tron løftet Audi til gamle høyder, mens Mercedes ikke kan få EQC fort nok. For en deilig moms- og avgiftsfri verden.
|
BILTEST: Du kan ikke uten videre se at Seat Arona i basis er samme bilen som VW T-Cross. Men det er den. Så hva har T-Cross som Arona mangler, siden Volkswagen forlanger 63.700 kroner høyere pris?
|
BILTEST: Norges mest kjøpte fossilbil møtte verdens mest kjøpte personbil. Hvordan duellen mellom Skoda Octavia og Toyota Corolla endte leser du her.
|
BILTEST: Kia e-Soul, Nissan Leaf og Tesla Model 3 har alle batteri på mer enn 60 kWh og derfor lang rekkevidde. Den prismessige forskjellen mellom de tre synes også overkommelig, men der stopper likheten.
|
BILTEST: Lyst på SUV, men ikke for stor og gjerne av det litt finere slaget? Audi Q3, Lexus UX 250h og Volvo XC40 har mange fellestrekk inkludert firehjulsdrift, men de er også ganske forskjellige.
|
BILTEST: Naturligvis kan du kjøre hvor langt du vil med Audi A1 og Mini Cooper, men begge trives best i nærmiljøet.
|
Elfyn Evans i Toyota vant helgens Rally Sweden som grunnet snømangel ble omkring halvparten så langt som opprinnelig planlagt.
|
BILTEST: Audi A6 og BMWs 5-serie har så mange fellestrekk at merketilhørighet sannsynligvis teller mer enn selve bilen i valget mellom de to.
|
BILTEST: Nye Ford Focus lover å være merkets mest teknologisk avanserte bil, samtidig som den skal være morsom å kjøre. Vi har latt den bryne seg på to klassemestere i nettopp tech og kjøreglede.
|
BILTEST: Endelig er Honda startklar med hybrid CR-V. Samtidig går Toyota til angrep med ny og forbedret RAV4, mens Mitsubishi posisjonerer seg med oppgradert Outlander. Det er duket for SUV-kamp.
|
BILTEST: Sett i et brukerperspektiv: Den største forskjellen på Audi A6 Avant og Skoda Superb stasjonsvogn er prisen. Men å velge mellom de to handler likevel ikke om det rasjonelle, men snarere det emosjonelle.
|
BILTEST: Ingen folke-elbil slår så langt Hyundai Kona Electric og Kia e-Niro på rekkevidde. Selv ikke kulden tar knekken på dem.
|
BILTEST: Sjekker du fjellhyttene nær sagt når som helst på året, står det gjerne en SUV utenfor de bebodde. Men må det være slik? Vi dro til fjells med to flotte hyttebiler som slett ikke er hyttebiler.
|
BILTEST: Hva har DS 7 å stille opp med i premiumkampen? Vi målte den mot oppgradert Lexus NX 300h, og ble ganske overrasket over utfallet.
|
BILTEST: De kompakte stasjonsvognene er nå så store at de dekker de fleste familiers transportbehov. Her serverer vi deg de to nyeste.
|
BILTEST: Begrunnet i få valgmuligheter og årelange køer for å sikre seg en elektrisk variant, ender to av tre som handler SUV opp med en bensin- eller dieseldrevet modell. Med dette som bakgrunn ser vi i denne testen nærmere på tre, høyaktuelle bensindrevne familie-SUV-er.
|
BILTEST: Jaguars nye I-Pace og Tesla Model X har ikke stort annet felles enn at de begge er elektriske og trekker på alle hjul.
|
BILTEST: De har til sammen 984 hestekrefter og 13 sylindre, koster 4,2 millioner kroner, er begge to-setere og kabrioleter – men under skallet kunne de knapt vært mer forskjellig.
|
BILTEST: Ford Fiesta og Volkswagen Polo sikter mot opprykk. Nå vil de være med i eliteserien.
|
BILTEST: Hva er egentlig luksus? Tyskland og Japan ser tydeligvis på ordet med litt forskjellige øyne.
|
BILTEST: Billig trenger ikke bety trist. Det er denne testen et godt bilde på.
|
BILTEST: Den ene kjører knallhardt på stil, den andre på praktisk interiør. Men kanskje utelukker ikke det ene det andre?
|
BILTEST: SUV/crossover er trendy, og ingen bilgruppe vokser for tiden raskere enn denne. Det betyr at hver tredje nordmann som handlet ny bil i fjor, valgte SUV/crossover. I vår test av fire høyaktuelle SUV-er trekkes sterke og svake sider ved Opel Grandland X, Peugeot 3008, Skoda Karoq og Subaru XV fram.
|
BILTEST: De koster omtrent det samme og er bygget med ett felles hovedformål: Å levere så mye moro som mulig.
|