Prøvekjørt | |
|
PRØVEKJØRT: Skoda Octavia er sliteren som gjennom 25-års innsats har avansert til å bli mange familiers hverdagshelt. Nå melder fjerde generasjon seg til tjeneste, og selvfølgelig fortsatt også som stasjonsvogn med dieselmotor og firehjulsdrift.
|
PRØVEKJØRT: Jubileumsutgaven er trolig den beste varianten Mazda har laget av CX-5.
|
PRØVEKJØRT: Trenger vi flere bilmerker i Norge? Svaret er ubetinget ja om de tilfører annerledeshet og kjøreglede slik Cupra Formentor gjør.
|
PRØVEKJØRT: Hvem glemte å krysse av for automatgir? Så viser det seg at letthybride Ford Focus så langt bare eksisterer med manuelt gir.
|
PRØVEKJØRT: Volkswagen jager opp elektrifiseringstempoet. ID.4 er her og de første kundene har allerede fått bilen som uten tvil blir VWs viktigste i Norge i år. Men 4x4-varianten kommer først til sommeren, og har ID.4 nok appell til å bli landets mest kjøpte bilmodell i 2021?
|
PRØVEKJØRT: Komfort og et utseende som skiller seg tydelig fra andre småbiler, er fortsatt styrken til Citroën C3 etter en aldri så liten oppgradering.
|
PRØVEKJØRT: Etter et snaut års fravær, er CX-3 tilbake som Mazdas rimeligste SUV-alternativ med fossilmotor. Takk og pris for varmen i rattet, da gradestokken viste minus 19.
|
PRØVEKJØRT: Det er ikke slik at OBOS nødvendigvis betyr billig, men bare litt mer folkelig. Hils derfor på e-tron GT, den litt mer folkelige utgaven av Porsche Taycan. Ganske snart er den hos en Audi-forhandler nær deg.
|
PRØVEKJØRT: BMW M440i xDrive Coupé er en bil du vil kjøre, kjøre og atter kjøre.
|
PRØVEKJØRT: Hyundais tøffeste SUV fjernparkerer du med nøkkelen i handa. Dessuten klarer bilen drøyt 50 km på strøm. Møt fjerde generasjon Tucson.
|
PRØVEKJØRT: Det beste med Suzuki Swift er dens evne til å klatre opp bratte bakker med vinter under hjulene.
|
PRØVEKJØRT: Trenger du elbil med ekstra mye plass, kommer du knapt utenom å vurdere Mercedes EQV. Men hvorfor bilen ikke kan trekke tilhenger, er en gåte.
|
PRØVEKJØRT: Da salget av Jaguar I-Pace av ulike årsaker stupte, kom kampanjemodellen EV320 med 80 hk svakere motor og 110.000 kroner lavere pris. Det blir vanskelig å skru prisen opp igjen.
|
PRØVEKJØRT: Når VW nå befinner seg i oppgraderingsmodus for SUV-en Tiguan, er endringene størst der de knapt synes rent visuelt.
|
PRØVEKJØRT: 9 av 10 nordmenn som kjøper Volvo XC90 går for den ladbare varianten T8. Det er ikke så rart, da denne er både rimeligst og kraftigst. Men kjører du mye langt finnes det et utmerket alternativ.
|
PRØVEKJØRT: Ladbare Mercedes-Benz E 300de T leveres endelig med firehjulsdrift, og gjør en bra figur både på de korte og de lange turene. Men tyskerne har slurvet på to felt.
|
PRØVEKJØRT: Land Rover Defender er fortsatt en skikkelig tøffing. Men hvem tør ta ut det som bor i bilen, etter å ha betalt halvannen million for den?
|
Mercedes-Benz EQB er den mer praktiske fetteren til EQA som nå er priset fra 477.000 kroner, 33.000 kroner opp i forhold til EQA. Bilen ankommer tidlig neste år.
|
PRØVEKJØRT: Det er lov å fjonge opp pickupen. Thunderpakken gjør bestselgeren Ford Ranger Wildtrack enda tøffere.
|
PRØVEKJØRT: Kjøreglede er en viktig grunn til at Kuga i revidert versjon gikk fra å være en litt glemt SUV, til å bli Fords viktigste modell i Norge.
|
PRØVEKJØRT: Citroën vil gjerne at du skal oppfatte ë-C4 like komfortabel som å sitte på et «flyvende teppe». Vel, det er mye fint å si om ë-C4, men den nye SUV-en slår ikke 50-åringen GS på komfort.
|
PRØVEKJØRT: Da Audi bladde om kalenderen til 2021, strøk de alle vanlige bensin- og dieselvariantene fra det norske A3-programmet. Ladehybridene og S3 overlevde massakren. Utpå høsten dukker RS3 opp.
|
PRØVEKJØRT: Du legger miljøalibiet bak deg idet du forlater byen i en Mercedes-Benz GLC 300e.
|
Om du synes dagens elbiler er for små og for anonyme, så se nærmere på Hongqi E-HS9. Den er så diger det forventes at en kinesisk luksusbil skal være.
|
PRØVEKJØRT: Storfamiliebil? Ikke så mange å velge blant. 7-seters elbil som ikke er SUV eller varebilbasert? Enda færre valgmuligheter. Foreløpig blir det vanskelig å komme utenom Euniq.
|