Bilreportasjer | |
|
PRØVEKJØRT: Den engelske roadsteren
lever i beste velgående, og
MGTF stortrives på krevende
vestlandsveier.
|
PRØVEKJØRT: Det er to retninger for hotte hatch akkurat
nå. Sprint-utgavene – de med litereffekt på
over 100 hk og masse turtall; og langdistansemodellene
– liten bil med svær motor.
|
PRØVEKJØRT: Lekker design, rå kraft og
rå lyd, Ferrari 575 M
Maranello er et kunstverk
på hjul og nytes best på
italienske veier.
|
PRØVEKJØRT: Det er ikke lett å kombinere kjørefølelse
og moderne teknologi. BMW
har greid det, Z4 byr på mye
enten du hører med blant de
teknofikserte eller blant
nostalgikerne.
|
PRØVEKJØRT: Den er forførerisk vakker, den kan være
en kjælen katt, men den kan også vise
klør og snerre aggressivt – Alfa 156 GTA
byr på mer enn ventet.
|
PRØVEKJØRT: Superbil fra Nederland?
Fra et nydelig anlegg like
ved Amsterdam, og med
en hederlig innsats på Le
Mans. Her mener de alvor!
|
PRØVEKJØRT: Honda Civic Type-R – som
skapt for Ringen tenkte
redaktøren – og tok
et par runder.
|
PRØVEKJØRT: Noen biler bærer
alderen bedre enn
andre. Boxster er
blant dem som holder
seg best – ikke
bare når det gjelder
utseende, også
teknisk.
|
PRØVEKJØRT: Maserati Coupé er sterkere,
snillere og penere
enn 3200, den skal blant
annet trekke amerikanske
kunder – det krever forsiktighet.
Men italienerne
har ikke solgt sjela si,
dette er forsatt «bella
machina».
|
PRØVEKJØRT: Sikkerhet er stikkordet for Volvos konseptbil SCC (Safety Concept Car).
En bil proppfull av elektroniske hjelpemidler som skal gi økt sikkerhet.
|
PRØVEKJØRT: Du kan like gjerne venne
deg til det med en gang:
Når Phaeton lanseres
i november får du en
Volkswagen til 1,8
millioner kroner.
|
PRØVEKJØRT: Audi viste med RS4 at de
kan bygge sportsbiler i
hverdagsklær. Med RS6
utfordrer de nok en gang
de rendyrkede sportsbilene.
|
PRØVEKJØRT: Aldri har de lansert en så teknisk avansert bil som
Vanquish. Under Fords vinger har Aston Martin nå
fått en ny vår og dette lover godt for fremtiden.
|
BIL: Vakrere kan det knapt gjøres.
Brera var Genève-utstillingens stjerne,
og den er akkurat like vakker på veien.
|
PRØVEKJØRT: 1,6 liter, kompressor, 163
hk og understell en sportskupé
verdig. Mini Cooper S
er det perfekte verktøyet
for den som har et positivt
forhold til S-svinger.
|
PRØVEKJØRT: S-Type R er rå kraft i sober innpakning. 395 hk og
0 til 100 på 5,6 sekunder er imponerende nok, men det
var kjøreopplevelsen som trollbandt redaktøren.
|
PRØVEKJØRT: Kongen blant firehjulstrekkerne
inntar tronen
igjen. Med god hjelp fra
BMW setter Range Rover
en ny luksusstandard.
|
PRØVEKJØRT: 6 cm bredere enn en
standard Carrera 4, og med
295/30 18-tommere bak er
Carrera 4S imponerende.
Fra førersetet forsterkes
dette av utpreget sportslige
kjøreegenskaper.
|
PRØVEKJØRT: Komfort og luksus fremfor
sportslige tendenser –
det er essensen etter å
ha cruiset med Lancias
nye flaggskip.
|
PRØVEKJØRT: Tilbake til røttene, var
utgangspunktet da Ford
utviklet den nye
Thunderbirden - en toseter
som til tross for
moderne design har
55-modellens karaktertrekk.
|
PRØVEKJØRT: I Aero 8 er det fremdeles mulig å kjenne om sigarettsneipen du
kjørte over var med eller uten filter. Morgan har laget en brutal
bil med alle tidligere modellers karaktertrekk.
|
PRØVEKJØRT: Den er stappfull av elektronikk, og truer CLs
posisjon som Mercedes’ teknologiske utstillingsvindu,
men når alt kommer til alt er det den
velkjente V-åtteren som imponerer mest.
|
PRØVEKJØRT: Sekvensielle gearskift
kommer for fullt og i alle
prisklasser, og i den
høyere prisklassen viser
BMW hvordan det kan
gjøres. BMW M3 er mer
enn rå kraft.
|
PRØVEKJØRT: Det finnes stasjonsvogner
som puster 911 i nakken.
Det liker ikke Porsche, og
svarer med økt sylindervolum,
høyere effekt og enda
bedre kjøreegenskaper.
|
PRØVEKJØRT: Femte generasjon
Mercedes-Benz SL er en
hypermoderne bil på alle
måter, men trekkene fra
originalen fra 1954 er
umiskjennelige.
|