img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

Bilreportasjer

MGTF 135

PRØVEKJØRT: Den engelske roadsteren lever i beste velgående, og MGTF stortrives på krevende vestlandsveier.

ALFA 147 GTA

PRØVEKJØRT: Det er to retninger for hotte hatch akkurat nå. Sprint-utgavene – de med litereffekt på over 100 hk og masse turtall; og langdistansemodellene – liten bil med svær motor.

Ferrari 575M Maranello

PRØVEKJØRT: Lekker design, rå kraft og rå lyd, Ferrari 575 M Maranello er et kunstverk på hjul og nytes best på italienske veier.

BMW Z4

PRØVEKJØRT: Det er ikke lett å kombinere kjørefølelse og moderne teknologi. BMW har greid det, Z4 byr på mye enten du hører med blant de teknofikserte eller blant nostalgikerne.

Alfa 156 GTA

PRØVEKJØRT: Den er forførerisk vakker, den kan være en kjælen katt, men den kan også vise klør og snerre aggressivt – Alfa 156 GTA byr på mer enn ventet.

Spyker C8 Spyder

PRØVEKJØRT: Superbil fra Nederland? Fra et nydelig anlegg like ved Amsterdam, og med en hederlig innsats på Le Mans. Her mener de alvor!

Honda Civic Type-R

PRØVEKJØRT: Honda Civic Type-R – som skapt for Ringen tenkte redaktøren – og tok et par runder.

Porsche Boxster

PRØVEKJØRT: Noen biler bærer alderen bedre enn andre. Boxster er blant dem som holder seg best – ikke bare når det gjelder utseende, også teknisk.

Maserati Coupé

PRØVEKJØRT: Maserati Coupé er sterkere, snillere og penere enn 3200, den skal blant annet trekke amerikanske kunder – det krever forsiktighet. Men italienerne har ikke solgt sjela si, dette er forsatt «bella machina».

Volvo SCC

PRØVEKJØRT: Sikkerhet er stikkordet for Volvos konseptbil SCC (Safety Concept Car). En bil proppfull av elektroniske hjelpemidler som skal gi økt sikkerhet.

Volkswagen Phaeton

PRØVEKJØRT: Du kan like gjerne venne deg til det med en gang: Når Phaeton lanseres i november får du en Volkswagen til 1,8 millioner kroner.

AUDI RS6

PRØVEKJØRT: Audi viste med RS4 at de kan bygge sportsbiler i hverdagsklær. Med RS6 utfordrer de nok en gang de rendyrkede sportsbilene.

Aston Martin Vanquish

PRØVEKJØRT: Aldri har de lansert en så teknisk avansert bil som Vanquish. Under Fords vinger har Aston Martin nå fått en ny vår og dette lover godt for fremtiden.

Alfa Romeo Brera: Forførende vakker

BIL: Vakrere kan det knapt gjøres. Brera var Genève-utstillingens stjerne, og den er akkurat like vakker på veien.

Mini Cooper S

PRØVEKJØRT: 1,6 liter, kompressor, 163 hk og understell en sportskupé verdig. Mini Cooper S er det perfekte verktøyet for den som har et positivt forhold til S-svinger.

Jaguar S-Type R

PRØVEKJØRT: S-Type R er rå kraft i sober innpakning. 395 hk og 0 til 100 på 5,6 sekunder er imponerende nok, men det var kjøreopplevelsen som trollbandt redaktøren.

Range Rover

PRØVEKJØRT: Kongen blant firehjulstrekkerne inntar tronen igjen. Med god hjelp fra BMW setter Range Rover en ny luksusstandard.

Porsche Carrera 4S

PRØVEKJØRT: 6 cm bredere enn en standard Carrera 4, og med 295/30 18-tommere bak er Carrera 4S imponerende. Fra førersetet forsterkes dette av utpreget sportslige kjøreegenskaper.

Lancia Thesis

PRØVEKJØRT: Komfort og luksus fremfor sportslige tendenser – det er essensen etter å ha cruiset med Lancias nye flaggskip.

Ford Thunderbird

PRØVEKJØRT: Tilbake til røttene, var utgangspunktet da Ford utviklet den nye Thunderbirden - en toseter som til tross for moderne design har 55-modellens karaktertrekk.

Morgan Aero 8

PRØVEKJØRT: I Aero 8 er det fremdeles mulig å kjenne om sigarettsneipen du kjørte over var med eller uten filter. Morgan har laget en brutal bil med alle tidligere modellers karaktertrekk.

Mercedes-Benz SL 500

PRØVEKJØRT: Den er stappfull av elektronikk, og truer CLs posisjon som Mercedes’ teknologiske utstillingsvindu, men når alt kommer til alt er det den velkjente V-åtteren som imponerer mest.

BMW M3 smg

PRØVEKJØRT: Sekvensielle gearskift kommer for fullt og i alle prisklasser, og i den høyere prisklassen viser BMW hvordan det kan gjøres. BMW M3 er mer enn rå kraft.

Porsche 911 3.6 Carrera

PRØVEKJØRT: Det finnes stasjonsvogner som puster 911 i nakken. Det liker ikke Porsche, og svarer med økt sylindervolum, høyere effekt og enda bedre kjøreegenskaper.

Mercedes-Benz SL 500

PRØVEKJØRT: Femte generasjon Mercedes-Benz SL er en hypermoderne bil på alle måter, men trekkene fra originalen fra 1954 er umiskjennelige.


Neste 25 artikler