Varebil | |
|
Renault oppdaget strøm ganske tidlig. I hvert fall for personbiler. Nå følger Renault Trucks etter. På IAA stiller de med virkelig bredde: fra en Master til en 26 tonns søppelbil.
|
Dette er et morsomt grep av Iveco: de gjør standen sin på høstens IAA absolutt dieselfri. Og, originalt nok i dag, det betyr ikke bare strøm. Det er først og fremst gass det satses på der.
|
Driving Event het det. Event var det jo, men Driving var det dårligere med.
|
SsangYong er nå klar med sin nye pickup på det britiske markedet. Innen den kommer til Norge om en måneds tid har den endret navn.
|
Denne gangen har fire merker greid å synkronisere presentasjonene slik at vi kan vise deg fire nye varebiler på en gang. De kommer attpå til i et utall varianter.
|
En av de store leverandørene av bilinnredninger, Sortimo, styrker nå sin lokale tilstedeværelse på en ny kant av landet.
|
Bortsett fra noen små endringer i grillen ser dette ut som en ordinær Transporter T6. Men under skallet skjuler det seg en splitter ny bil.
|
Mercedes Pro er et nytt navn på nye tjenester: i første omgang skal de by på et flåte-admin system som lanseres samtidig med nye Sprinter og som i første omgang er gratis tilgjengelig i Tyskland frem til september.
|
Tyske myndigheter mistenker utslippsjuks. Varebilen Vito er blant de berørte modellene.
|
Den fikse, tyske el-transporten Streescooter, som Deutsche Post produserer selv i protest mot at bilfabrikkene ikke fikk ut fingeren, har fått et nytt produksjonsanlegg. Og har solgt 200 biler til England.
|
Sammen med Renault har IKEA innført et bildelingssystem med små og store varebiler.
|
Spesialistene hos Arctic Trucks har gjort nok en pickup litt mer rampete. Hils på Nissan Navara AT32.
|
Her kommer en varebil for dem som ønsker å kjøre miljøvennlig, uten å bekymre seg for kort rekkevidde.
|
UPS har nettopp fortalt at de skal jobbe sammen med ARRIVAL, en engelsk start-up. I første omgang skal de ta i bruk 35 elektriske varebiler i London og Paris.
|
Let etter noe hybrid på varebilstatistikken til Opplysningsrådet – og du skal lete lenge. Slikt finnes ikke! Det skal Ford gjøre noe med.
|
PRØVEKJØRT: Ikke la deg lure av den ytre likheten til forgjengeren. På innsiden er ikke nye Sprinter til å kjenne igjen. Men slapp av – bilen vil kjenne igjen deg, etter hvert.
|
I New York kjører nå FedEx rundt med en varebil med hydrogen-drift.
|
Nye Transit Connect er først ut med systemet som skal gjøre Fords nyttekjøretøy til mobile WiFi-hotspots. Toppsjef Hans Schep (bildet) lover at dette bare er starten.
|
MOIA, Volkswagens kjøretur-tjeneste, har så vidt vært i virksomhet i Hannover. Nå viser de den nye bilen sin der også.
|
Volkswagen har oppgradert pickupen Amarok til 258 hk motor og priser bilen fra 514.900 kroner som varebil.
|
Axess Logistics i Drammen har på forespørsel fra Mitsubishi laget denne praktiske kasseløsningen for arbeidsjernet L200.
|
Det var vel bare et spørsmål om tid, etter el-lastebiler, el-varebiler og el-busser at vi også skulle få en el-brannbil. Her er den første.
|
På nettet ble 770.000 kunstnere bedt om å gjøre noe på X-Klassen til Mercedes-Benz. Med imponerende resultater.
|
Groupe PSA bekrefter nå at de skal bygge Opel Vivaro, Citroën Jumpy og Peugeot Expert ved samme fabrikk i den britiske byen Luton. Fra 2019 deler varebilene konsernets EMP2-plattform.
|
«Daily Blue Power» er navnet på Ivecos «grønne» varebilserie. Med valget mellom lavutslipps dieselmotor, gassmotor og elmotor er tanken at du alltid skal få tilgang til bykjernene, uavhengig av miljøkrav og restriksjoner.
|