Varebil | |
|
SsangYong har jobbet med pickuper omtrent like lenge som merket har vært i Norge. Og de første kom for 30 år siden.
|
Samtidig som Elon Musk forbereder avgangen, der den nye roadsteren skal sendes godt forbi Mars med en av hans raketter, lover han også nye Tesla-modeller: Y-modellen og en pickup.
|
Sammen med elbilprodusenten StreetScooter har Mann+Hummel – ikke ukjent fra filter-virksomheten sin – gjort nullutslippsbilen enda mer nullutslippere.
|
Kjell Rese har ansvar for alt av brukte biler i Bertel O. Steen-systemet. Varebilene fra Mercedes-Benz, Peugeot og Citroën er produktene som skaper minst hodebry.
|
Renault har gjort sitt for at elektriske varebiler skal komme i bruk. Deres Kangoo Z.E. er Europas mest solgte. Nå er modellen fornyet og kraftig forbedret.
|
BILTEST: I riktig gamle dager var det hesten som gjorde jobben når tunge lass skulle flyttes. Nå har hesten fire hjul og lasteplan. Pickupen er det moderne menneskets arbeidshest.
|
STUTTGART: Nye Mercedes Sprinter er mye mer enn bare selve kjøretøyet. Her er fem ting vi har lært om den nye storbilen.
|
Ford fortsetter å rulle ut fornyelser i Transit-familien. Connect og Courier er foreløpig sist ut.
|
Posten Norge tester nå ut en elektrisk varebil av typen Maxus EV80 fra kinesiske SAIC i juletrafikken i Oslo.
|
FERDIG KALKULERT: Her ser du engangsavgiften på alle varebiler i 2018.
|
Fords nye varebil i 1-tonn segmentet, Transit Custom, er klar for det norske markedet i april 2018. Året etter kommer en plug-in hybrid med elektrisk rekkevidde på 50 kilometer.
|
BERLIN: Mercedes-Benz har løftet på sløret for eVito. Når den kommer til Norge er uvisst, men vi har naturligvis allerede kjørt elvarebilen som vil bidra til å sette fart i elektrifiseringen av det norske varebilmarkedet.
|
Toyota er klar med en ny generasjon Land Cruiser. Her får du velkjent fremkommelighet og komfort i en moderne innpakning.
|
125 store elektriske varebiler vi overhodet ikke kjenner i Europa, skal nå inn i utleieflåten til et av verdens største transportløsnings-firmaer: Ryder.
|
– Vi er ikke i Norge med våre elektriske varebiler ennå, men forhåpentlig vil det skje snart, sier avdelingsleder Stefan Meinert hos bilprodusenten som eies av Deutsche Post. Nå kommer også 20 kubikks påbygg etter påtrykk fra en baker.
|
Med X-klasse tetter Mercedes det «siste hullet» i porteføljen. Den kommer sent, men godt.
|
Bilutstillingen i Tokyo består – tro det eller ei – av meget mer enn fantasifulle personbil-konsepter. Vi finner faktisk noen fantasifulle varebilkonsepter der også. Her er to av dem.
|
Dette er faktisk Opels nyeste varebilutgave: Corsavan.
|
Salget av varebilen TGE starter før jul og de første «norske» bilene skal leveres i april. Importøren melder om stor interesse, spesielt for kombinasjonen kraftig motor, firehjulsdrift og automat.
|
Franske Symbio FCell har solgt rundt 250 Renault Kangoo ZE H2 i Europa. Nå er den første batterielektriske varebilen med brenselcelle rekkeviddeforlenger på plass i Norge.
|
Fredric Aasbø (32) er kjent som en perfeksjonist bak rattet i sin Toyota GT86. Heller ikke i servicebilen overlates noe til tilfeldighetene.
|
Salgssjef Flåte, Eirik Nilsen, ved Birger N. Haug i Oslo tråkker til - bokstavelig talt - for å øke Nissans markedsandel i nytte-segmentene. Forventningene til e-NV200 med forlenget rekkevidde er høye.
|
Kanskje ikke nytt at Nissan nå introduserer en ny og sterkt forbedret Leaf, og at de gjør det i Oslo, men dette dreier seg om e-NV200.
|
ZF – og de burde vite det – påstår at dette er første gang en større pickup-truck blir levert med elektrisk park-brems.
|
Bilen skal Europa-lanseres i løpet av første halvår 2018.
|