Ukesbrev | |
|
Audi har alliert seg med bensinhodet Ken Block som nå skal promotere elbiler.
|
Nå åpnes det for bestilling av Cupras første elbil, Born, med priser fra 307.000 kroner.
|
Oppgitt rekkevidde er ofte det som avgjør om man tør kjøpe den elbilen. Og alle vet selvfølgelig at den oppgitte verdien er et laboratorie-resultat som ikke nødvendigvis har noe som helst med virkeligheten å gjøre. Tyske ADAC har gravd litt dypere og plassert Polestar nederst på listen.
|
Fra 2026 skal Audi kun lansere nye modeller med helelektrisk drift. Produksjonene av forbrenningsmotorer skal fases ut innen 2033.
|
Den er blant få rallyinspirerte gatebiler. Nå fornyer Subaru sin WRX, foreløpig uten at Norge står på kartet.
|
Da de droppet den siste lovte Morgan oss at de skulle komme med en ny. Nå ser det ut til at de holder ord.
|
Akkurat nå er det åpenbart rekkevidde som er i skuddet. Mer ekstremt enn noensinne. I hvert fall forteller nå Lucid Motors at deres Air Dream Edition Range vil ha mer enn 800 kilometer rekkevidde. Dette ifølge offisielle amerikanske EPA-tall – påstår de.
|
Axel Lund Svindal vil prege forsiden av Cristophorus Magazine nummer 400 når den norske legenden gjenskaper et klassisk bilde.
|
SPIONBILDER: Her er de første spionbilder av andre modell under den nye Ioniq-paraplyen. Den kan bli en tøff utfordrer for Tesla.
|
I dag åpner den internasjonale bilutstillingen i München. Formatet er blitt slik at man lurer på om dette er siste krampetrekning eller starten på en ny æra.
|
Microlino har vi fulgt tett fra den bare var en god idé i 2016. Nå sto den produksjonsferdig på IAA i München. Men EU har glemt bort den type biler.
|
På bilutstillingen i München var Renault 5 EV en meget sterk konkurrent til ABBA om tittelen: Årets comeback.
|
Tidligere i år advarte Genesis om at nå kunne Europa vente seg en liten invasjon. Denne høsten har potensielle kunder på utvalgte markeder fått det første møtet med det unge merket.
|
Mini stilte, ikke særlig overraskende, med en fremtidsvisjon som er så hinsides alle de flashy styling-modellene som dukker opp for tiden, at det faktisk er mulig å bli glad igjen.
|
Det har vært masse hype rundt den lille elbilen ACM City One. Og nå som vi har sett den forstår vi årsaken.
|
Selvfølgelig er en Über-SUV fra Mercedes en virkelig non-brainer. Vi bare ventet på at den MÅTTE hende. Og da er det like logisk å døpe den Maybach. Møt palass-utgaven av EQS.
|
En for en har Mazda oppgradert sine modeller gjennom året. Nå er turen kommet til SUV-en CX-5.
|
Nå starter salget av den første ladbare hybriden med Lexus-logo. Drivlinjen er hentet fra RAV4.
|
Audi holder på med en trio konseptbiler som skal gi deres potensielle publikum en så sterk smak av Audi-fremtiden slik at de venter med å kjøpe bil til produksjonsversjonene virkelig er der.
|
SPIONBILDER: Passat har hatt stor suksess som ladbar hybrid i Norge, men den kan bli enda mer aktuell når den om noen år lanseres som ren elbil.
|
Som en oppvarmer til Oslo Motor Show samlet Motorama i Stavanger i dag så mange motorinteresserte at trafikken tidvis køet seg i begge retninger på motorveien forbi Sørmarka Arena, og inngangskøen strakk seg utpå dagen en time fra hallportene. Showet fortsetter på søndag.
|
Fords nye Bronco er bare så vidt døpt, men nå viser produsenten frem en katalog med utstyr som forteller at her det opplagt at veteraner som for eksempel Jeep skal utfordres. På alle områder.
|
|
|
Vi kan like godt tro på Mercedes-Benz når de sier at hele modell-linjen skal elektrifiseres. Nå forteller de at heller ikke G-klassen skal holdes utenfor. Tekniske detaljer mangler, men utseendet er det ikke noe å si på.
|