Ukesbrev | |
|
Porsche starter nå salget av 2022-modellene av Taycan og Taycan Cross Turismo med vesentlige oppgraderinger.
|
Skipet med de første eksemplarene av Xpengs flaggskipmodell P7 la i dag fra kai i Kina med destinasjon Norge.
|
SPIONBILDER: Land Rover Defender selges allerede i to ulike lengder, 90 og 110, men minst en versjon til er under utvikling. Her blir det godt med plass.
|
Kia har sendt ut de første skisser av femte generasjon Sportage – en bil designet og utviklet spesielt for Europa.
|
Endelig er Tesla Model Y her. Men kom den tidsnok til å bli årets bestselger,
eller er Teslas plan å doble med Model 3 og Model Y? Tesla gir som vanlig ingen svar, men har signalisert at det kommer mange båtlaster utover høsten, også fra Kina.
|
Skreddersømavdelingen hos Land Rover har laget et eksklusivt eksemplar av selskapets kjappeste og kraftigste SUV.
|
Det er ikke vanskelig å se at legendariske Audi Quattro har vært i tankene når E-Legend designet sin EL1.
|
Amerikanske Czinger var en av de nye superbilene som ikke kom til Genève i fjor, fordi Genève ikke kom til oss. Men den begeistrede forhåndsomtalen vi ga bilen var åpenbart ikke basert på tomprat.
|
Den moderne generasjonen Z-biler fra Nissan kom etter at Renault ble en del av den nye Alliancen. Men her har franskmennene aldri klart å manipulere.
|
Radford er ikke et nytt navn. Definitivt ikke Lotus heller. Men når navnene kombineres, blir resultatet noe helt nytt. Eller litt gammelt?
|
Hvor går de store, velrenommerte, prestisjebilprodusentene når de vil ha en bil for junior? Til Little Car Company, selvfølgelig. Etter Bugatti og Aston Martin har nå Ferrari banket på døren.
|
Det lå jo i kortene at den måtte komme, og nå har Hyundais luksusmerke vist sin første elbil basert på gruppens avanserte elbilplattform.
|
PRØVEKJØRT: En hotell-/storfamiliebil til 770.000 kroner som ikke kan trekke tilhenger? Det er vanskelig å se noen miljøgevinst med ladbar Ford Tourneo Custom.
|
Mercedes-Benz lanserer nå løsningen for dem som ønsker bedre fremkommelighet enn de får i en tradisjonell stasjonsvogn, men som ikke ønsker SUV.
|
Mazda 2 får nå en oppgradering på den tekniske fronten samtidig som utvalget av farger og utstyr økes.
|
Betegnelsen på bobilen Renault skal vise i Düsseldorf om noen uker kan virke som rene motsetninger – Hippie Caviar Hotel.
|
Når Nissan i disse dager slipper tredje generasjon Qashqai løs på norske bilkjøpere, er det i forvissning om at fossile biler ikke lenger har samme appell som da Qashqai for drøyt ti år siden var landets mest kjøpte SUV.
|
SPIONBILDER: Selv om Mercedes satser tungt på elbiler i årene fremover, har de også nye fossilmodeller under utvikling. Bilen på bildene skal erstatte en norsk volumselger.
|
Da Countach åpenbarte seg for første gang på Genève-utstillingen for 50 år siden, trakk halve bilverdenen pusten i en slags sjokk-reaksjon. Den andre halvparten ga blaffen – uansett.
|
Vanderhall har nå åpnet for bestilling av sin nye terrengbil som har byttet navn siden vi omtalte den forrige gang.
|
Hva er det man tripper på i California akkurat nå? Audi later til å vite svaret. Konseptbilen de presenterer i Monterey nå ser ut som resultatet av en veldig bad trip. Den kommer garantert til å vekke begeistring.
|
Modellen er egentlig utgått for lengst, men noen ønsker den tydeligvis tilbake, for nå henter Porsche frem igjen 911 GT2 RS Clubsport fra glemselen og gir den tilnavnet 25.
|
Den har bare vært noen måned på markedet, men allerede til høsten foretar BMW en oppgradering av iX3 for å gjøre den enda mer attraktiv og lik sine fossile søsken.
|
Den 17. august åpner Mercedes-Benz for bestilling av den nye luksusmodellen EQS. Prisene starter på 935.000 kroner.
|
SPIONBILDER: Så langt har Mercedes kun tilbudt E-Klasse i All Terrain-versjon, men snart kommer et nytt alternativ for dem som klarer seg med litt mindre plass.
|