Geneve 2001 | |
|
Henry Ford ble historisk da han startet masseproduksjon av biler i valset stål. Men ikke alle ga opp bruken av tre i biler av den grunn. Du finner edle tresorter den dag i dag, men da er de benyttet i bilens interiør.
|
Forleden dag hørte vi at Pininfarina bygger sin Geneve-modell på en mulig Citroën. Og hva gjør Bertone, som egentlig er Citroëns mann? Jo – han inngår nye allianser med svenske SKF og finske Nokia.
|
Suzuki har for tiden en ganske aktiv modell-politikk. Nye utgaver kommer på rekke og rad, selv om mange av dem er så små og trange at de ikke blir eksportert. Det vil deres nye Aerio bli.
|
Pininfarina inviterer til pressekonferanse i Geneve den 27. I den forbindelse gir han et lite glimt av hva han jobber med for denne utstillingen.
|
I løpet av våren kommer en ansiktsløftet versjon av Mercedes-Benz-familiens minste medlem, A-klassen. Men det er for det meste detaljer som skiller den fra sin forgjenger, i alle fall utvendig.
|
Plutselig dukker denne tegningen opp, hilsen Mazda. Den viser skissen til en prototype som skal avdukes i Geneve om en måned. Ikke noe problem å beskrive den: en typisk crossover.
|
Japanske Mitsubishi-butikker var åpne i helgen. Publikum skulle få lov til å beskue den nye EVO 7 som debuterte sent fredag.
|
Jeg går ut fra at jeg har de fleste med meg når jeg nå, midt oppe i Detroit-tid, antyder at nå er det snart på tide med nyheter fra Geneve-utstillingen. Den åpner jo tross alt den 1. mars! Jeg er glad for å kunne si at Rinspeed, i hvert fall, har hørt på meg.
|
I Storbritannia heter Opel-modellene Vauxhall. Men selv om denne historien handler om Vauxhall Astra skulle det ikke forundre oss mye om den også kommer i Opel-versjon.
|