img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

Genève 2014

Småbil fra Gumpert

Det er ikke SÅ lenge siden vi erklærte Gumpert for død. Nå er han i Genève igjen, og med en ny modell. En liten firer, to liter og bare litt over 400 hester!

Golf for storfamilien

En viktig nyhet for Volkswagen på Genève-utstillingen er Golf Sportsvan. Den kommer til Norge på sommeren og blir et alternativ for dem som trenger mer plass enn en Golf har.

Alfa sløyfer taket

Alfa har funnet frem stikksaga, og kappet taket av sin 4C. Men kanskje like viktig; de har endret en av tingene coupé-4Cen fikk mest pepper for.

Nissan viser bredde

Både Qashqai og X-Trail er viktige Nissan-nyheter i første halvår. Men de har mer nytt å vise i Genève.

Hva mangler denne?

Det er en velkjent oppskrift. Stasjonsvogn med plastdetaljer og litt høyere bakkeklaring blir gjerne «Norges-favoritt». Denne gangen er det Citroën sin tur, men uten et ord om kanskje den viktigste detaljen.

Gateracer fra Honda

Honda gir oss en klar pekepinn på hva vi har i vente når en ny Civic R skal lanseres i 2015. Den blir utvilsomt en av de tøffeste gutta i klassen.

Audi TT i ny form

Audi lanserer tredje generasjon TT på Genève-utstillingen. De som ønsker noe mer potent kan ta en titt på nye TTS.

Genève i endring

Du har en gammel Ferrari V8-motor med girkassa rett bak. Hva er det logiske å gjøre med den? Sette på fire hjul og et sete? Selvfølgelig. Dette tegner til å bli et glimrende Genève-show.

Årets Bil 2014: Peugeot 308

Peugeot 308 slo ut BMW i3 i kampen om å bli Årets Bil i Europa for 2014.

Hottere Adam

Opel viser Adam Rocks i gryteklar utførelse i Genève, men de har også en ekstra hissig utgave av Adam å by på.

Tabuene ryker

Det finnes et par evige sannheter i denne bransjen. Citroen VAR revolusjonære. Nå har alle bruksbiler motoren FORAN. Og BMW er BAK-(eller 4-)hjuls-drevet. Det vil si: det FANTES et par evige sannheter i denne bransjen.

95-grams utstillingen

Akkurat i tide til at Genève-utstillingen åpner, bestemte EU seg for å sette en utslippsgrense på 95 gram CO2 for 2021. Dermed er en av EUs merkeligste kompromissforestillinger kommet enda et skritt videre.

Ingen over, ingen ved siden

Det kan godt være at Ferrari bare skal lansere litt nytt California i Genève. Det gjør ingenting. De er best på alt som betyr noe: Image og penger.

Tiguan for 2020

Volkswagen har en lang rekke cross-over konsepter de kan se tilbake på. De kommer med enda en til Geneve: T-Roc heter den foreløpig.

Superbilere blir det ikke

Det nærmer seg offisiell visning av Königseggs One:1. Nye superlativer står i kø.

Skodas CC

Det er klart det måtte komme. Også Skoda må jo få lov til å skryte på seg en 5-dørs coupé. Den kommer i Geneve, foreløpig som Vision C konsept.

Volvo med Tesla-skjerm

Volvo har så langt vist oss to nye konsepter som skal gi en forsmak på den kommende XC90. I Genève står den tredje og siste med fokus på interiøret.

Opels ekstreme Astra

I motsetning til de fleste konseptbiler som bygges i ett eksemplar, er verstingen fra Opel en bil som kan kjøpes. Men opplaget blir begrenset, og prisen trolig deretter.

Clubman på steroider

Tett på lanseringen av en ny generasjon Mini dukker det opp en konseptbil i Genève neste uke. Den forteller at neste Clubman blir noe helt annet enn forgjengeren.

Jaguar byr opp til dans

Jaguar lanserer et alternativ for de som trenger plass, men egentlig ønsker seg en sportsbil.

Rinspeed foredler Tesla

For noen måneder siden annonserte Tesla etter teknikere som skulle jobbe med autonome biler. Avblås programmet – Rinspeed er der allerede, og på plass i Genève.

Elbilkampen hardner til

Det som begynte i det små, med merker som Think og Buddy, er i ferd med å utvikle seg til en kamp mellom gigantene. Nå er Volkswagen klar med sin Golf-baserte elbil.

Trioen er samlet

Så er Citroën også på plass. Si hva du vil om dem, men de har i hvert fall den lengste pressemeldingen. Verken Peugeot eller Toyota var i nærheten.

XC 90 i regnfrakk

Volvo skriver for tiden på bind 3 i historien om XC90-konsepter. Den de skal vise i Genève kommer med skreddersydd regnfrakk.

Esset blant småbilene

FØRSTEINNTRYKK: Det er summen av kjøreopplevelse, ytelser, design og historie som – inn i tredje generasjon – fortsatt gjør Mini unik.


Neste 25 artikler