Ukesbrev | |
|
RENDERINGER: Neste år lanserer Mercedes siste generasjon E-Klasse med konvensjonelle drivlinjer. Vår illustratør formidler sin visjon av hvordan bilene vil se ut, både sedan og stasjonsvogn.
|
|
Den nystartede delingstjenesten Campr samarbeider med Gjensidige for å gjøre utleie av bobil og campingvogn så trygt og forutsigbart som mulig. Bak tjenesten står en stor aktør.
|
En oppdatert utgave av Mazdas elbil blir tilgjengelig fra neste måned. Dessverre blir det mer kosmetikk enn praktiske egenskaper.
|
PRØVEKJØRT: Bentley Bentayga hybrid er ikke bare bilen for de store anledninger, størrelsen tilsier at den bør kontraheres framfor å kjøpes.
|
Nå kan du bestille de nye SL-modellene fra Mercedes-AMG. Prisene starter på drøyt 1,5 millioner hvis du nøyer deg med firesylindret motor.
|
Er 18.000 kroner et passende tillegg for å oppgradere fra VW ID.4 til den litt tøffere kupe-SUV-en ID.5? Tja, det vil kun tiden vise. Uansett er de første bilene i Norge nå, men med måneders leveringstid for dem som ikke allerede har bestilt.
|
Det går unna hos Land Rover for tiden. Den første Range Rover av femte generasjon kom på norske skilt i forrige uke. Noen dager etter har tredje generasjons Range Rover Sport internasjonal galla-debut.
|
Bentley lanserer nå Bentayga EWB med strukket akselavstand for dem som ønsker maksimal komfort og romslighet.
|
SPIONBILDER: Det er snart klart for tredje generasjon BMW X1. Selvsagt kommer den som elbil, men også i en heftig M-versjon.
|
Carsten Starke opplever akkurat det samme rushkaoset som alle andre i Köln. Men han sitter i Kugaen sin, fullstendig avslappet med et smil og en hvilepuls de fleste ville misunt ham.
|
Porsche har lovet oss fire samleobjekter i Heritage Design-serien med inspirasjon fra 1950-1980-årene. Her kommer nummer to – 911 Sport Classic.
|
PRØVEKJØRT: Hvorfor betale 810.000 kroner for Kia Sorento med 204 dieselhester, når 265 ladbare bensinhester koster 150.000 kroner mindre?
|
En firegangerfirer, nesten like ikonisk som den opprinnelige Land Rover, lever fremdeles. Snart 50 år gamle Lada Niva settes sammen i Tyskland, med en ny drivlinje.
|
Å være journalist og overvåke bilmarkedet i Kina må være en ganske slitsom jobb. Fire nye modeller og et nytt merke hver dag, virker det som. Møt for eksempel Feifan.
|
Henrik Fisker har sendt ut en skisse på en kommende sportsbil. Han lover en rekkevidde på opp mot 90 mil.
|
|
RENDERING: Audi har en høy takt på elektrifiseringen. Denne kan være på plass om et år eller to.
|
Det startet i 2010 med fire studenter på NTNU som hadde lyst til å gjøre litt mer enn bare å lære fra boka. For eksempel bygge en racerbil innimellom. De fikk med seg tjue til, og den 3. mai 2012 viste de frem Borealis, sin første bil.
|
Igjen en ny konseptbil fra Genesis. Et design som skal vise veien inn i en elektrisk fremtid. Samtidig forteller de at deres GV70, en ganske konvensjonell elbil, går i produksjon fra desember.
|
April ble Volvos måned med modell- og merkeseier. En blanding av transportkonkurs, leveringsproblemer, krig, påske og pandemi sendte antallet bilregistreringene ned med 26,1 prosent til 9.725 nye personbiler.
|
SPIONBILDER: Nye G-Klasse kom på markedet i 2018, og dermed er det snart på tide med et ansiktsløft.
|
Man kan saktens lure på om det fins noen målgruppe for en bil som dette, men Delta4x4 har i alle fall lokalisert én på den arabiske halvøya.
|
Ikke ante vi at Slovakia drev med tyrefekting. Ikke med elektriske superbiler heller. Her er et eksempel på hvor lite vi egentlig visste.
|
|