Genève 2017 | |
|
GENÈVE: Siden VW Tiguan Allspace blir en direkte konkurrent til Skoda Kodiaq, kommer bare påkostede varianter til Norge. Pris fra ca 570.000 kroner.
|
Kia slår til med to ladbare hybrider på Genève-utstillingen. Det kan være gode nyheter for norske Kia-fans.
|
XC60 blir den sikreste Volvoen i historien og samtidig en solid avgiftsvinner som ladehybrid i Norge.
|
Audi viser sin andre konsept-SUV på like mange måneder. Nesten gang vi ser Q8 blir det nok i produksjonsdrakt.
|
Møt Volkswagen Arteon – etterfølgeren til Passat CC.
|
Dette er modellen som skal få fart i det norske Subaru-salget igjen. I alle fall om det går som importøren håper på.
|
Superkjipe Volkswagen nektet å presentere Sedric for en eneste nordmann.
|
Det er i morgen, tirsdag det braker løs. Nei, det var selvopptatt, i morgen er for journalister. Det er torsdag det barker løs. For folk. Men som vanlig brakte det litt løs på forskudd for BilNorge.
|
Det er tre år siden vi besøkte danske Zenvo nå. Og ikke bare lever de fremdeles, de fyller jommen ti år også. Med en spesialmodell: Sleipnir.
|
Dobbeltseier til PSA i dag: Kjøpte Opel om morgenen, vant Årets Bil 2017 i Europa med Peugeot 3008 på ettermiddagen.
|
Dette er bilen vi gjerne vil på sommertur med: Nye Mercedes-Benz E-Klasse kabriolet.
|
Her er en jeg ikke vet noe om, bortsett fra V12, 1930-talls stil og oppkalt etter noen fjell på en øy på østsiden av Skottland.
|
Er det en ting som er sikkert med Genève-utstillingen og meg, er det at de første skrittene går rett til Sbarro.
|
Hovedattraksjonen på BMWs Genève-stand er selvsagt nye 5-Serie Touring. Men bayerne har også et par andre nyheter å vise frem.
|
Det tok ikke lang tid før Mercedes gjorde oss veldig oppmerksom på at Porsches Panamera Sport Turismo ikke ville bli den eneste sexy firedørs fra Stuttgart i Genève.
|
Først dukket det opp et forsiktig spionbilde av profilen til den nye McLaren. Nå glir Bloombergs oss mye mer.
|
Dette er nye Audi SQ5 – nå med bensinmotor også for oss i Europa.
|
Herlig med bilprodusenter som ikke nøyer seg med å delta i statistikk-på-papir-krigen, men som drar ut i felten og gjør noen ekte tester. NIO er blant dem.
|
Lamborghini har vært på Nürburgring med en Huracan Performante. Dermed er Porsche 918 blitt skikkelig historie.
|
Vi må kunne slå fast at Pininfarina har kommet seg opp av sumpen. To nye bil-kontrakter har de fått. Resultatene kommer til Genève.
|
Hvis du vandrer inn hos en Renault-forhandler i Frankrike om to uker for å se på den flunkende faceliftede Captur, vil du kanskj bli møtte en av høflig Robot. Han heter Pepper.
|
Genève kommer til å bli stapp full av optimistiske bilbyggere i år. Mange vi aldri har sett før, og nesten like mange vi nok aldri kommer til å se igjen. Her er et nytt forsøk.
|
Italdesign er kjent som design-fabrikk. Nå skal de bli bilfabrikk også. Den første ultra-lav-serie bilen deres skal ha premiere i Genève.
|
Møt Velar, et gammelt navn som pryder aller siste skrik hos Range Rover.
|
Jeg antar en del av dere har sett frem til denne modellen siden høsten 2012. Nå kan snart drømmen realiseres.
|