Prøvekjørt | |
|
PRØVEKJØRT: Jakter du på en kompakt SUV som både trekker på alle fire og i tillegg kan lades, har du få andre valg enn Jeep Renegade.
|
PRØVEKJØRT: Når knapt noe annet duger, så duger sannsynligvis BMW M8 Gran Coupé Competition.
|
Så er de første ES8 her. Kjempe-SUV-en fra NIO med batteriabonnement og mulighet for batteribytte på tre til fem minutter som alternativ til hurtig landeveislading. Men hva bilen skal koste og prisen på batteriskift blir ikke kommunisert før den offisielle lanseringen 23. september.
|
Endelig er Tesla Model Y her. Men kom den tidsnok til å bli årets bestselger,
eller er Teslas plan å doble med Model 3 og Model Y? Tesla gir som vanlig ingen svar, men har signalisert at det kommer mange båtlaster utover høsten, også fra Kina.
|
PRØVEKJØRT: En hotell-/storfamiliebil til 770.000 kroner som ikke kan trekke tilhenger? Det er vanskelig å se noen miljøgevinst med ladbar Ford Tourneo Custom.
|
PRØVEKJØRT: Med elektrifiserte modeller, sikter Citroën mot en tredobling av bilvolumet i Norge neste år. Først ut er ladehybride C5 Aircross.
|
PRØVEKJØRT: Har James Bond fått god tid? I hvert fall skygget produksjonsteamet unna DBX, Aston Martins første SUV, i «No Time To Die».
|
PRØVEKJØRT: I et forsøk på å overbevise om at Renault er mer enn bare Zoe, tas nå ladehybrid-SUV-en Captur til Norge.
|
PRØVEKJØRT: Du kjøper ikke en Audi Q3 Sportback for å være fornuftig. Det betyr ikke at det er en dårlig bil.
|
PRØVEKJØRT: Tvillingbroren til Polestar er endelig her, litt mindre, litt dyrere og litt mer Volvo. Volvo XC40 Recharge og Polestar 2 er like i bunnen.
|
PRØVEKJØRT: I kategorien «biler som kan fylle alle roller» stiller Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ sterkt.
|
PRØVEKJØRT: Kan Kina-bygde iX3 bli like viktig for BMW som i3 har vært siden 2014? Svaret foreligger ett år fram i tid. Spørsmålet er om det i 2021 holder med kun bakhjulsdrift på en elektrisk SUV!
|
PRØVEKJØRT: Jeg antar at du tror bilen på bildet er elektrisk, for det er jo de aller fleste Hyundai Kona. Men denne sjeldne varianten i Norge har bensin/elektrisk hybridteknologi, og kan ikke lades.
|
PRØVEKJØRT: Ceed SW er Kias mest praktiske fossilstasjonsvogn, som etter at den fikk stikkontakt ble mindre fossil, men ikke billigere.
|
PRØVEKJØRT: Med 3000 biler som kundemål ut året, kan mye tyde på at Toyota med ladbar RAV4 overtar der Mitsubishi Outlander tvinges til å slippe.
|
PRØVEKJØRT: Som arbeidshest er Ford Ranger Wildtrak kraftfull. Som privatbil er du konge på veien bak rattet.
|
PRØVEKJØRT: Noen små oppgraderinger har gjort Hyundai Kona til en enda bedre elbil.
|
PRØVEKJØRT: Noen drømmer om fete sportsbiler, jeg drømmer om pickup.
|
Fashion statement? Mobilt gatemøbel? Skulptur? En vits? En fløtt-deg-uttaveien-for-schwarte-f**n!? BilNorge lot Oslo hilse på Ami – og omvendt.
|
PRØVEKJØRT: Det er til å undre seg over hvorfor Honda aldri har klart å selge inn Jazz som den smarte småbilen den faktisk er. Nå forsøker de igjen.
|
PRØVEKJØRT: Alle de som har bestilt Volkswagens nye «ikon» ID.3 uprøvd, kan bare glede seg.
|
PRØVEKJØRT: Ønsker du deg crossover? Familiebil? Sportsbil? Hvis svaret er ja, skal du vite at Volkswagen T-Roc R er rene kinderegget som oppfyller tre ønsker på en gang. Hvis man ser bort i fra de fire enderørene og et og annet designelement, kunne bilen sett ut som en hvilken som helst annen crossover.
|
Med lynlading, 460 km rekkevidde, firehjulsdrift, stor innvendig plass og grei pris angriper nå Hyundai i den elektriske grenen av familiebilklassen.
|
PRØVEKJØRT: Med Opel Corsa-e på plass, er nå nok en av PSAs elbiler på samme plattform i salg i Norge. Corsa-e ventes å ta over som Opels bestselger.
|
PRØVEKJØRT: Det er kanskje ikke så rasjonelt å kjøpe en Volkswagen Touareg, men du verden for en herlig bil.
|