Frankfurt 2005 | |
|
I Genève viste Ford sitt SAV Concept, en forløper til S-Max som blir lansert neste år. Til Frankfurt bringer de en annen lekker kreasjon. Møt Iosis.
|
Sassou er navnet på Mazdas konseptbil i Frankfurt. Der deler den rampelyset med MX-Crossport, faceliftede Mazda2 og Mazda6 samt en heftig MPS-utgave.
|
Selv om Lexus har sitt største salg i USA, har merket mange godbiter å vise frem i Frankfurt. Mest etterlengtet er neste generasjon IS.
|
Når en bil fyller syv år er den ofte moden for utskiftning. Peugeot 206 er derimot så moden at den har fått en utpreget rumpe.
|
Vi har fortalt at VW skal presentere en rekke nye modeller basert på Golf på høstens IAA-utstilling i Frankfurt. Nå viser det seg at de har enda mer på gang.
|
Toyota RAV4 topper den norske statistikken for SUV’er. Nå er den populære modellen snart klar i ny ham.
|
Toyota lanserer andre generasjon Yaris på IAA-utstillingen. Bilen har vokst i alle retninger og er ikke lenger minstemann i familien.
|
Saab skal debutere en kraftig ansiktsløftet 9-5 på Frankfurt-utstillingen. I tillegg til ny front er det mye nytt under skallet.
|
For en som har kjørt trehjuling siden tidenes morgen, er det klart Peugeot treffer riktig når de forteller at deres egen konseptbil til Frankfurtutstillingen er bygget etter oppskriften: To foran og ett bak. 20Cup heter den.
|
Kanskje Maybach 57 S, som debuterer i Frankfurt kan imponere med litt mer enn bakseteplass. 612 AMG-hester og forbedret understell burde gjøre det mulig å bringe smilet frem hos en blasert bilfører.
|
Da Jaguar kom med sin E-Type til Geneve i 1961, var den en sensasjon. Like radikal, like oppsiktsvekkende, like lekker som Citroën DS hadde vært 6 år tidligere. Den nye XK Coupé er ikke akkurat det.
|
I vår viste Lamborghini en helt åpen konseptbil. Nå har de gjort den kjørbar og transportert den over Atlanteren til Monterey og Pebble Beach.
|
Ekspertene hos AMG har tatt for seg nye M-Klasse. Resultatet heter ML 63 AMG og er den heftigste SUV i serieproduksjon.
|
I dag får norske biljournalister sitt første møte med nye Volkswagen Jetta. Prisene er foreløpig ikke fastlagt, men det er salgsmålene.
|
Vi har fått noen smådrypp med informasjon om Audis nye Q7 gjennom året. Nå er de første offisielle bilder og mer informasjon offentliggjort. Om fire uker står den i Frankfurt.
|
Da Alfa Romeo rullet ut sin praktfulle 8C Competizione på Frankfurt-utstillingen for to år siden, fikk vi klar beskjed om at det også skulle komme en Spider utgave. To år tok det før de viste den.
|
Mens vi forgjeves venter på at produksjonen av Tone skal starte, presenterer Nissan sin nye Note på Frankfurt-utstillingen. I tillegg nærmer Micra C+C seg salgshallene.
|
Kias bil i D-segmentet heter Magentis. Den deler plattform og komponenter med Hyundai Sonata. I Frankfurt fremstår den i ny innpakning.
|
Det er en måned siden vi fortalte om Sportsback-modellen som Mitsubishi skal vise for første gang i Frankfurt. Da visste vi ikke at den skulle sette ny rekord i gap.
|
Jeep stiller på bortebane i Frankfurt med to nye konsepter. Begge er kompakte i amerikansk målestokk og sikter seg inn mot nye målgrupper for merket.
|
Nå kommer Citroën etter. Peugeot lanserte sitt nye gap med 407 – nå følger lillesøster etter. Imponerende spør du oss. Du kan møte den nye smella i levende live (i overført betydning) på Frankfurt-utstillingen.
|
Neste generasjon Renault Clio skal på markedet våren 2006. Det minner Renault oss om via en heftig innpakket sportsutgave.
|
Da VW lanserte sin nye Golf GTI i fjor høst, lovte de at den kun skulle leveres med 200-hesters motor. De så imidlertid ikke bort fra at det kunne komme Golf-modeller med enda mer muskler. Gjør deg klar til å møte Golf R32.
|
Renault har aldri vært redde for å bruke sitt eget designspråk. I Frankfurt stiller de med sine tanker om hvordan en full-size SUV i fremtiden kan se ut.
|
OPC er Opels svar på BMWs MSport og Mercedes’ AMG. Til Frankfurt har de med seg noen heftige utgaver av Vectra.
|