YrkesBil | |
|
Sjelden har vi sett noen gjøre så rent bord på salgsstatistikken som Scania gjorde med lastebiler og Volvo med busser i 2019.
|
Mens Volkswagen ble største varebilmerke for 15. året på rad, er det en annen bilimportør som er størst på varebil i 2019.
|
Oslo Brann- og Redningsetat (OBRE) har inngått avtale med Egenes Brannteknikk AS om kjøp og utvikling av den hybridelektriske brannbilen Rosenbauer CFT (Concept Fire Truck). Sammen med Amsterdam og Berlin blir Oslo først ut med denne biltypen.
|
«Team Alucar» melder om suksess med effektiviseringsoppskrift for tømmerbilbygg.
|
Markedet for elektriske varebiler med lasteplan og tippfunksjon er foreløpig svært begrenset. Det vil Nissan og påbyggeren Lafinto gjøre noe med.
|
Norges nest mest solgte varebilmodell lanseres i ny drakt i februar 2020. Nå antyder Volkswagen hva vi har i vente.
|
Akershus Energi AS, Greenstat AS, Nel Fuel AS og H2 Energy AS går sammen om å etablere produksjon og salg av hydrogen til den norske transportsektoren. Hydrogenlastebilene fra Hyundai er ventet til Norge allerede i 2020.
|
For å sikre jevn tilgang av kvalifiserte medarbeidere til verksted og delelager besluttet Volmax-ledelsen i 1999 å starte sitt eget lærlingprogram. 40 prosent av elevene jobber fortsatt hos Volvo-forhandleren.
|
Dette er sluttresultatet etter at partene for en tid tilbake startet på en prosess som har resultert i at SG Finans vil bli fusjonert med Nordea Finans.
|
Iveco-delen av gamle Holtan Last flytter 1. januar 2020 fra Kalbakken til Team Verksted på Fjeldhus. Ansatte, delelager og verktøy følger med.
|
Den elektriske varebilen kommer til Norge i 2020, og har i motsetning til lillebror eVito mulighet for hurtiglading.
|
Matvaredistributøren Asko flytter varetransporten i Nordland fra vogntog på vei til tog på bane. Det vil årlig gi 13.000 færre trailere på veiene fylket.
|
Ulike farger på innvendig belysning skal spare strøm i Fords nye helelektriske minibusskonsept.
|
Skal teste elektrisk tippbil i anleggskjøring og elektrisk trekkvogn i tung regionaltransport.
|
NANJING, KINA (YrkesBil.no): Kinesiske Maxus ser spesielt til Norge når de skal eksportere to nye varebilmodeller og en MPV til Europa i 2020.
|
Niels-Jørgen Toft Jensen (bildet) forlater stillingen sin som administrerende direktør for MAN-selskapene i Norge, Sverige og Danmark. Svenske Magnus G. Karlsson overtar rollen midlertidig.
|
Veibruksavgiften på biodrivstoff innføres ikke fra 1. januar 2020, som planlagt, men utsettes til 1. juli samme år.
|
Svenskene bytter plass på bokstaven S i modellbetegnelsen, for ikke å ligne for mye på navnet til Mercedes-Benz’ flaggskip i personbilmarkedet.
|
Nøyaktig tre måneder etter at romansen mellom Iveco og Nikola ble annonsert, hadde de to partnerne sin første offentlige opptreden i Torino.
|
Keolis Norge har bestilt ti Trollino nT18 fra Solaris Norge AS. De 18 meter lange batteridrevne trolleybussene skal settes i drift på Norges eneste trolleybusslinje i Bergen om ett år.
|
Nordic Truckcenter AS forlater dagens lokaler på Langhus, omorganiserer og flytter hovedkontoret til de gamle DAF Norge-lokalene i Råde. Her blir de samlokalisert med DAF-fabrikkens egne folk i Norge.
|
Ryktene har gått en stund. Nå er det bekreftet: Keolis Norge har signert en ordre på 88 elektriske busser av typen E12, fra kinesiske Yutong. Bussene skal settes i drift i Bergen i 2020.
|
Verkstedkjeden har åpnet nytt anlegg på 4.300 kvadratmeter. Dette omfatter et verkstedbygg for service og reparasjoner av lastebiler, varebiler, hengere og busser, samt skadeverksted og en av markedets største lakkbokser.
|
Tidligere samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen blir fra 1. desember seniorrådgiver i Forus PRT, der han skal jobbe med autonome busser.
|
SPIONBILDER: Trolig er det snakk om en ny generasjon av Norges nest mest solgte varebil.
|