YrkesBil | |
|
Etter å ha blitt beste nordmann i «DAF Master» i Skandinavia skal Alf Inge Sunde neste år konkurrere mot fagfolk fra hele Europa.
|
Etter at Volkswagen kuttet prisen på e-Crafter dramatisk for å få fart i salget, gjør søstermerket MAN det samme med tvillingbilen eTGE – bare enda litt kraftigere.
|
En yrkessjåfør er dømt til fengsel, i tillegg er 26 andre sjåfører, samt Tonerud Transport AS som de kjører for, anmeldt for brudd på kjøre- og hviletidsreglene og flere andre forhold. Selskapet erkjenner deler av forholdene.
|
Salget av elvarebilen e-Crafter har ikke svart til Volkswagens forventninger. Nå kutter produsenten prisen betraktelig.
|
Palfinger lanserer neste år en plug in-hybridløsning for kraner opptil 30 tonnmeter. Prototypen vakte interesse da den gjestet Norge.
|
Statens vegvesen krever at Vlantana Norge AS innen 13. desember dokumenterer at de driver sin norske virksomhet innenfor gitte lover og regler. Ellers kan selskapet miste transportløyvet her i landet.
|
En bil med overflate som en månerakett, design som en italiensk polygon fra 70-tallet, stålruter som sprekker og en yppersteprest som ber til gudommelige vesener på en lite høvisk måte – MÅ vi ta Teslas Cybertruck på alvor?
|
Gjennom prosjektet «Test av fossilfrie maskiner og kjøretøy» får kommuner og bedrifter prøve blant annet en biogassdrevet Scania G410 i to til fire uker.
|
Effektiv logistikk og dyktige fagfolk får kundene til å trives.
|
Nye folk i sentrale funksjoner og satsning på mer direktesalg, skal løfte Hiab Norway AS til nye høyder. Det mener toppsjef, Tormod Ovesen (t.v.), og fersk salgssjef, Espen Solhaug.
|
Med Digit Nord AS på laget vil TK Gruppen ta del i den digitale utviklingen i transport-, entreprenør- og logistikkbransjen.
|
Felles app og nettside for bestilling av buss- og togbilletter.
|
Renault Trucks lanserte tidligere i år den elektriske varebilen Renault Master ZE. Nå følger de opp med to lastebiler i 16 og 26 tonns segmentet.
|
Morris JE er ikke varebilen for deg som søker diskresjon. Men folkene bak den retrodesignede elbilen lover over 300 kilometer rekkevidde, plass til to europaller, nyttelast på ett tonn og en pris som kanskje skremmer bort enkelte.
|
Regjeringen foreslår innføring av elektroniske fraktbrev ved frakt av gods på vei.
|
Oslo kommunes tilskuddsordninger for ladere og ladeinfrastruktur til elvarebiler har kun fått en liten håndfull søknader på ett år. Nå håper teknologirådgiver Bergljot Tjønn (bildet) at økning i salget av elvarebiler skal gi en boost i pågangen.
|
DB Schenker og Volvo Norge har inngått intensjonsavtale om kjøp av elektriske lastebiler. Kjøretøyene skal kunne leveres i første halvdel av 2020.
|
ATLANTA, USA (YrkesBil): Elektrifisering, selvkjørende lastebiler og oppkobling er ifølge Volvo-sjef Martin Lundstedt (bildet) de viktigste driverne lastebilindustrien for tiden.
|
I Norge kjenner vi Isuzu stort sett som en av de tøffere pickup’ene. Hjemme, og på mange markeder, er de imidlertid tilstede i alle tungbil- og bussklasser. Noe de viste på Tokyo-utstillingen.
|
For varebilfolket var det neppe noen stor nyhet at FCA – med Fiat som plattform, og PSA med blant annet Peugeot og Citroën endelig planlegger ekteskap. De har jo allerede produsert noen uekte barn – meget vellykket ser det ut som.
|
ATLANTA, USA (YrkesBil): Etter nesten 30 års fravær fra det nordamerikanske markedet, viste Scania en G500 XT 8x4 på North American Commercial Vehicle Show (NACV) denne uken.
|
De elektriske PSA-trillingene Expert, Vivaro og Jumpy får lang rekkevidde og blant klassens beste hurtigladings-kapasitet. Modellene skal være lanseringsklare til sommeren.
|
Det går nok en og annen ekte Volvo i Japan. Men de har jo også sine egne Mack der. UD heter Volvos japanske produsent. De var på Tokyo Motor Show med en konseptbil som var så tøff i trynet at hadde du skrudd på en bulldogg i fronten hadde den virkelig kunne vært en Mack!
|
Over 60 kontrollører fra Statens vegvesen har de siste dagene gjennomført tungbilkontroller på fire kontrollplasser sør for Oslo.
|
Av alle de tunge drømmebilene som ble vist på Tokyo-utstillingen var vel Fuso sin den mest konkrete. En utvikling av den elektriske Canter-serien, men nå med en velfungerende brenselcelle.
|