SOL Bil | |
|
BMW var en av de siste bilmerkene som meldte seg på bilutstillingen på Lillestrøm. Men når de nå forteller om hva de skal vise, høres det ut som om deres stand får en høy profil. Minst en premiere og en lang rekke av det de fleste av oss må kalle drømmebiler, blir presentert.
|
SsangYong, som nettopp har introdusert en varebilutgave av Rexton her hjemme, beveger seg stille og rolig fremover i Korea. Nå skal de investere store summer i ny fabrikk, og pengene tar de fra egen lomme.
|
GM har hatt en lang uke hvor de har fortalt pressen, og verden, at de ikke lenger er den samme, gamle, sidrumpede generalen. Som et ledd i overbevisningsforsøket ga de bakgrunnmateriale på det meste fra den nye V-klasse Cadillac SRX til nye konseptbiler. Her er fire av dem.
|
Fabrikken sier ikke at den er forsinket, for de har aldri sagt når den skulle komme. Men en lansering av Touran, "Scenic-utgaven" av neste Golf-generasjon, var ventet denne høsten. Nå blir det første kvartal neste år.
|
Det er mulig Ferrari har enda flere advokater som passer på varemerket deres enn det Harley har. Begge er meget påpasselige med at ingen skal bruke noe som kan ha den fjerneste likhet, og dersom noe slikt blir oppdaget blir det advokatmat tvert.
|
Nærmere en rallybil enn Ford Focus RS kommer du neppe. Endelig skal den i produksjon, skjønt noe allemannseie blir den ikke.
|
Mens de fleste av dere nøt ferien kunne vi her på BilNorge fortelle at Mazda var på gang med sin nye 2’er. På hjemmebane er den introdusert som nye Demio, og spesialutgaver skal skreddersys for de forskjellige målgrupper.
|
Space Star er Mitsubishis bestselger i Norge og resten av Europa. Nå får den en ansiktsløfting samtidig som enkelte detaljer forbedres.
|
Det hender vel vi oier oss over merkelige modellnavn på nye biler. Og egentlig er ikke noen bilfabrikker verre enn andre. Men når vi ser at Chrysler har bedt om beskyttelse for varmerkenavnene ”Passenger Automobile” og ”Soundbox” er det på tide å titte litt nærmere på andre registreringer de har gjort det siste året.
|
Du må fortsatt vente til Paris-utstillingen med å se nye Cayenne live. I mellomtiden gir vi deg flere bilder av den spennende nyheten og avslører detaljer som viser at den er en fullblods Porsche.
|
Hvert år offentliggjør Business Week en liste over verdien på merkenavnene. Det er kompliserte beregninger og vurderinger som ligger til grunn, men resultatene er blitt en sannhet i denne delen av bransjen. Noe Harley jubler, men Ford gråter over.
|
Ikke lenge etter at de første eksemplarene av nye A4 Cabriolet er på plass på norske veier, forteller Audi at de kommer med et nytt motoralternativ. Ikke en mindre bensinmotor – den må du fortsatt vente på – men en dieselvariant.
|
Har noen av dere vært i Montana? Da har kanskje noen også vært i Glacier Nasjonalpark? Dersom dere var der i løpet av de siste par årene så dere ikke de Røde Bussene. Men nå er de på plass igjen.
|
Like før sommersolen sender sine siste stråler sender Volkswagen ut en Golf Cabrio som de sier vil bli siste opplag. Med nesten 300.000 åpne Golfer siden debuten må da dette være en av de mest solgte cabrio-versjonene av en vanlig lukket bil?
|
Først i mars kommer BMWs 7-serie med diesel. Den blir til gjengjeld verdens første – med et eller annet – påstår fabrikken.
|
Toyota var de første med bensin/elektrisk hybrid som salgsprodukt med sin Prius. Så kom Honda med sin Insight. Begge to var biler som så ut som om de var litt utenom det vanlige. Nå kommer Hondas annen generasjon hybrid. Den ser ut som en Civic.
|
Dersom du har gått og ventet på etterfølgeren til BMW C1, scooteren med tak, må vi skuffe deg. For det er ikke bare i Norge at salget går tregt.
|
Ren spekk fra vår side, men når GM kan hente en Holden for å lage en Pontiac GTO, hvorfor kan ikke Ford hente en Ford derfra for å lage en ny Mercury? Donator-modellen er nettopp lansert.
|
I god stil sørger Mercedes-Benz for en lavmælt, men betydelig, oppgradering av sin C-klasse. To år og 760.000 biler etter lanseringen kommer den så stappfull av nyheter at det nesten er en ny generasjon.
|
Det er positivt med 100 års jubileer. Da graves gamle minner frem. Og noen man trodde var forsvunnet for lengst, dukker også opp igjen. For et år siden var det Henry Fords første racing-premie. Nå er det Ford nr. 20 mill. som presenteres for offentlighetene.
|
Etter å ha gått gjennom 400 forskjellige bilmodeller, kunne VerkehrsClub Deutschland utnevne VW Lupo FSI til årets mest miljøvennlige bil. Eller, siden juryen hadde innvendinger mot den også, skal vil kanskje kalle den Årets minst naturbelastende?
|
To dager etter at BMW-sjef Helmut Panke, hadde vært i USA og fortalt hvor bra alt var, fikk markedet den samme beskjeden, men med litt mer håndfaste detaljer. Halvårsresultatet viser at volumet, omsetningen og resultatet øker. Nye beste-verdier over hele linjen.
|
Når man har en ambisjon om å bygge en supersportsbil som skal overgå en konkurrent med en steilende hest som symbol, hva er da mer opplagt enn å ha en angripende okse som symbol på kraft, aggresjon og mot – og i en tilsvarende, skjoldformet ramme?
|
BMW-sjefen Helmut Panke er i USA, og på en pressekonferanse i Detroit viste han seg aggressiv på BMWs vegne, og optimist på luksusbil-segmentet.
|
Honda er en av de få fabrikkene som lager genuint forskjellige biler for USA, Japan og Europa. Derfor kan du aldri være sikker på at for eksempel en Accord er en Accord. Dagens nye Accord er USA-Accorden.
|