Prøvekjørt | |
|
Da har vi vært i Italia og kjørt Fiats Freemont, Euro-versjonen av Dodge Journey. Den er blitt enda mer Fiat enn vi hadde kunnet håpe på.
|
Hyundai har invitert 400 europeiske journalister fra 28 land til lansering av stasjonsvognen i40. Arrangementet har base på Farris Bad og strekker seg over drøyt to uker.
|
NETTKJØRT: Vi har kjørt den første firesylindrede E-Klasse som er kombinert med 4Matic firehjulsdrift. Det er en meget komfortabel opplevelse, men ingen billig fornøyelse.
|
NETTKJØRT: Renault Laguna har ikke akkurat vært en bestselger de seneste årene. Med ny importør er den nå på plass med fersk ansiktsløftning.
|
Bilen som skal fjerne motforestillingene mot elektriske biler er her. Noen måneder før den norske hovedsatsingen, Opel Ampera ankommer, klarer Chevrolet Volt å ta litt av oppmerksomheten.
|
FØRSTEINNTRYKK: Når en oppfrisket utgave av Volkswagen Tiguan er klar for norske kunder i august / september, står en 2WD-versjon på menyen i tillegg til en ny utstyrsvariant.
|
FØRSTEINNTRYKK: BMW har helt rett i at deres M1 er en ubestridt klassiker, så hvorfor kunne ikke nye 1M Coupé bære navnet videre?
|
Jeg blir glad når jeg møter en ny bil som enten har gått ned i vekt i forhold til forgjengeren, eller som veier under 1000 kg. I går ble jeg veldig glad.
|
FØRSTEINNTRYKK: Hybrid har snarere blitt regelen enn unntaket når vi snakker store luksusbiler. Porsche har allerede luktet på markedet med Cayenne, men nå troner hybridemblemet på Panamera sammen med bokstaven «S» - for sport.
|
Med ny kabriolet på plass er hele Golf-familien fornyet. Allerede om 18 måneder starter man med neste generasjon.
|
FØRSTEINNTRYKK: Citroën DS4 lanseres her hjemme i slutten av august. Vi har kjørt nykommeren med de to største motorene. Førsteinntrykket er at både design og fraspark kunne vært enda kvikkere.
|
FØRSTEINNTRYKK: Moderne storfamilier krever alternativer billøsninger. Vi har kjørt en som både koster og smaker.
|
NETTKJØRT: I over 30 år har Golf GTI vært selve guttedrømmen for mange. Men noen legger lista enda høyere. Vi har kjørt Golf R, det heftigste som noensinne har trillet ut fra fabrikk med Golf-emblem.
|
Hvor lenge står du egentlig stille på vei til jobb? Med 308 får du nå vite det - nøyaktig på sekundet.
|
FØRSTEINNTRYKK: Fire måneder før lanseringen her hjemme, har vi kjørt Kias nye, lille designbombe Picanto, den første av tre nye modeller fra den kanten i år.
|
Med oppgradert versjon av den kjente 1,6-liters dieselen, vil etter alt å dømme V60 DRIVe bli Volvos viktigste modell i Norge i år.
|
Det har kommet mange "radiobiler" det siste halve året. Volvos hel-elektriske C30 er den siste vi har kjørt.
|
Jeg liker at folk hører etter når jeg snakker. Det kan virke som om Lexus har lyttet – for CT200h har blitt betydelig bedre etter mitt første møte med bilen.
|
FØRSTEINNTRYKK: Til høsten er Hyundai Veloster klar for kunder som er sultne på en frisk og fersk coupé. Vi har kjørt en ikke helt ferdigutviklet utgave i Tyskland.
|
I slutten av juni blir Oslo arena for den europeiske lanseringen av Hyundai i40. Biljournalister fra 27 land deltar. Vi har allerede kjørt nykommeren i Tyskland.
|
FØRSTEINNTRYKKET: Lexus har redusert effekten på dieselmotoren i IS med lavere forbruk som resultat, vi har kjørt IS 200d.
|
Tredje generasjon av SLK er på vei inn til forhandlerne. Mercedes-Benz har laget en helt ny bil som rendyrker roadsterkonseptet – og hvor du kan velge mellom tre forskjellige takløsninger.
|
FØRSTEINNTRYKK: Det handler om en ansiktsløftning når Mercedes-Benz C-Klasse er klar for Norge i løpet av noen få uker, men inngrepene er omfattende: 2000 komponenter er nye.
|
FØRSTEINNTRYKKET: Mazda5 kom i fjor i ny versjon, men først nå følger utgaven som er skreddersydd for Norge.
|
FØRSTEINNTRYKK: I 2005 mistet Toyota Norge en av sine viktigste volumselgere da Yaris Verso gikk ut av produksjon. Nå håper de på en ny vår med Verso-S.
|