YrkesBil | |
|
CNH Industrial, som eier Iveco, melder at de skal inngå samarbeid med amerikanske Nikola om utvikling av hydrogendrevne og batterielektriske lastebiler.
|
Selskapet har på kort tid fått nye eiere, ny ledelse, ny designprofil og nye ambisjoner.
|
Med et brutto utstillingsareal på rundt 60.000 kvadratmeter blir Transport og Logistikk 2019 Norges Varemesse sitt største arrangement i areal noensinne arrangert.
|
Waldemar André Christensen blir ny Vice President Truck Sales & Offering for Volvo Trucks Europe, og forlater stillingen som administrerende direktør i Volvo Norge AS.
|
Er dette Volkswagen Transporter generasjon T7?
|
I 2019 skjer det store gjennombruddet for såkalt utslippsfrie busser i Norge og Norden. Men bransjen ser noen betydelige utfordringer i horisonten.
|
KOMMENTAR: Onsdag startet en stor konferanse i Oslo om utslippsfrie busser. Ifølge programmet er ikke trolleybussen nevnt med et ord. Den som kunne blitt et norsk industrieventyr.
|
Lastekapasitet på 2,5 kubikkmeter.
|
Nye motorer, forbedrede kjøreegenskaper og en lang rekke nye digitale løsninger er blant de viktigste ingrediensene i oppgraderingen av Volkswagen Transporter T6.1.
|
Iveco Bus har gjennomført sin største bussleveranse i Norge noensinne til Vy Buss AS, tidligere Nettbuss AS.
|
Transport-Formidlingen SA utvider konseptet med elektriske budbiler og etablerer Dønn Grønn i vestlandshovedstaden også.
|
Posten Norge benyttet seg av støtteordningen med en gang da den ble lansert i dag og bestilte 20 elektriske varebiler. Norges Bilbransjeforbund mener inndelingen av støttesatsene burde vært gjort annerledes.
|
Samarbeidet med Renault-Nissan-Mitsubishi-alliansen fortsetter.
|
Etter mange skremmende hendelser med dårlig skodde vogntog sist vinter, går dekkbransjen sammen med transportnæringen og veimyndighetene for å øke kompetansen og bevisstheten rundt dekksikkerhet.
|
Mercedes-Benz omtaler EQV som «den første fullelektriske flerbruksbilen i premiumsegmentet». Nå er produksjonsmodellen klar.
|
Michelin utvider sin nye generasjon av lastebildekkserien X Multi med to nye dekk: X Multi HD D for drivaksler og X Multi T2 for lavbygde hengere.
|
Etter lange forberedelse setter Bertel O. Steen nå Mercedes-Benz Uptime ut i livet. Det innebærer at diagnostisering av bilen skjer mens den er på veien. Dermed kan verkstedet stå klare med nødvendige deler når kjøretøyet ankommer, slik at oppholdet tar kortere tid.
|
Et av de bedre tyske bilmuseene heter PS Speicher. I slutten av august lager de en spesialforestilling med bilene derfra, og det lokale ungdomsbrannkorpset viser hva de kan med bjeller og sirener.
|
I juli var det opptil 17 dagers ventetid for å få godkjent tunge kjøretøy. Nå melder veivesenet at de snart er tilbake til normal saksbehandlingstid på 2-4 dager.
|
Selskapene har undertegnet en landsdekkende samarbeidsavtale innen verkstedtjenester.
|
Det femte – og sterkeste – medlemmet i 13-litersfamilien fra Södertälje er født.
|
Omtrent samtidig som Daimler forteller at eCitaro er blitt en eksportslager, ber Solaris om oppmerksomhet, for de skal levere 130 elektriske leddbusser til Warszawa. Elbussen blir stadig mer populær.
|
Power Truck Show i Finland ble i år arrangert for 15. gang, med noen av Nord-Europas heftigste lastebiler.
|
Yrkesbilseminaret startet som et lite bransjearrangement med 22 deltakere for fem år siden. Nå håper initiativtaker Trond Gladsø (bildet) å samle minst 120 deltakere fra yrkesbilnæringen.
|
Et tysk spedisjonsfirma bygger nytt stort logistikksenter ved Wilhelmshaven. Der ser de også på muligheter til å produsere en lett amerikansk batterielektrisk lastebil.
|