Ukesbrev | |
|
Polestar har som mål å lage sin første virkelig klimanøytrale bil i 2030. Uten å plante trær.
|
Registreringstallene for mars er summert og viser en økning på 23 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. For første gang på lenge er også salget av varebiler i pluss.
|
Når Toyota nå erstatter sin populære GT86, får den også nytt navn for å vise at den hører hjemme i en sportslig familie.
|
BILTEST: Fortsatt gir staten sekssifret kronebeløp i miljøstøtte til dem som kjøper råsterke og blytunge luksus-SUV-er, bare de har stikkontakt i tillegg til drivstofftank. Bil Autofil har testet to nyheter mot en etablert: BMW X5, Mercedes GLE mot Volvo XC90.
|
PRØVEKJØRT: Bli med på stjernetreff og møt Polestar 2. Om kundene finner fram til Polestar og det svensk/kinesiske selskapet makter å levere, så leverer i det minste bilen på det meste som skal til for å bli en storselger.
|
PRØVEKJØRT: Peugeot 208 vant Årets Bil-kåring i Europa for 2020, og den kan fort bli vinneren hos de mange som leter etter en stor småbil med elmotor og god nok rekkevidde.
|
PRØVEKJØRT: Er du sikker på at Turbo foran S på hekkluka og 1,2 sekunder raskere til 100 km/t er verdt 700.000 kroner ekstra? Kanskje mer fornuftig å legge penger i utstyr.
|
Nå går Lexus ut med historier om fremtiden. Med sentrum i en ny helelektrisk konseptbil, LF-Z Electrified, gir de oss noen detaljer om hva vi kan vente oss.
|
Kia og søstermerket Hyundai er allerede godt representert på elbilfronten, men når en ny generasjon elbiler nå lanseres må mange av konkurrentene «rykke tilbake til start».
|
Toyota lanserer nå sin nye Yaris Cross for dem som er på jakt etter en kompakt crossover.
|
Jeep vekker til live en gammel betegnelse og bringer to nye modeller på markedet. Her får du plass til det meste i svært luksuriøse omgivelser.
|
PRØVEKJØRT: BMW M340i er det «folkelige» alternativet til M3.
|
Selv med bare én kommersielt tilgjengelig hydrogen fyllestasjon i hele landet, velger Toyota likevel å ta splitter ny Mirai til Norge. Men vil du kjøpe bilen, så må du insistere på det.
|
RENDERINGER: Renault var sammen med alliansepartner Nissan blant dem som først tok elbiler på alvor. Når denne kommer på markedet, får Volkswagen en reell utfordrer.
|
Maxus har tatt ut baksetene og satt inn skillevegg i familie-elbilen Euniq 5.
|
Hver påske samles Jeep-entusiaster i Moab-ørkenen i Utah for å utfordre det røffe terrenget og mingle om sin felles interesse. Det gir gode eksponeringsmuligheter for produsenten.
|
I rekken av bilfabrikker som forteller verden hvor overraskende bra det gikk i fjor, og om hvordan de skal knekke fremtiden, var turen kommet til Seat. Dette var en annerledes produksjon enn det vi er vant til: en skikkelig pressekonferanse med lokale journalister i salen. Sakte tilbake til normalen?
|
Nesten to av tre norske bilister planlegger å kjøpe eller lease elbil. Det viser en undersøkelse foretatt av Respons analyse for den norske Hongqi-importøren.
|
Skoda har nå avduket sin første modell utviklet spesielt for India. Ytterligere tre modeller vil snart følge, to av dem med VW-logo.
|
Denne uken har BMW Group presentert sin strategi for fremtiden. Entusiaster som har slitt med å akseptere diesel, firere og turbo vil trolig sette kaffen i halsen av dette budskapet. Snart er det kun elektrisk tilbake.
|
I går fortalte vi om Nio. Her skal vi ta for oss den neste kineseren i Norge, Aiways. Det er antakelig ikke mulig å komme lenger unna Nios overflødighetshorn.
|
Hvordan bilen er, er det vel nesten ingen som kan fortelle ennå. Men hvordan Nio planlegger å møte de norske kundene, kan vi fortelle litt om. Det blir overveldende.
|
Mitsubishi gikk fra trusselen om å bli personbilløs til å få en ny ladehybrid til Norge. Målet er å selge 2000 Eclipse Cross i år.
|
Suzuki har to modeller med mild hybridteknologi samt en ladbar hybrid på det norske markedet. Nå øker de utvalget.
|
Peugeot viser nå de første offisielle bilder av neste generasjon 308. Den kommer som ladbar hybrid og får et helt nytt interiør.
|