Bilverden | |
|
Mobility Forus, som til nå har holdt seg i Stavanger-området, trekker nordover med et selvkjøringsprogram i Bodø fra februar.
|
Toyota glimter av og til med noen sportslige innslag, og på nylig avholdte Tokyo Auto Salon hadde de opptil flere av dem.
|
Dette høres ut som et terror-angrep, men her snakker vi om en Kalashnikov på fire hjul, marginalt mer aggressiv enn en Buddy.
|
I 2020 var det 106 elbiler per hurtiglader i Norge. I 2021 har dette økt til 114. Generalsekretær i Elbilforeningen Christina Bu etterlyser økt utbyggingstakt.
|
Hvis BMW realiserer løsningen de viste på CES, kan Statens vegvesen få en utfordring. Hvilken farge skal de sette i vognkortet?
|
964-serien er en av de mer legendariske versjonene av 911. Du kan få den i en rekke nye opplag. Men Everrati i London går litt lenger – de restomodder den som elbil.
|
Renault er den foreløpig siste som har gjort om museet sitt til en virtuell opplevelse. Og det er gjort skikkelig. Du kan rusle gjennom hele historien, tilbake til 1898 og følge den frem helt til for cirka ti år siden.
|
Hittil har vi bare møtte den engelske startup’en Arrival som en som bobler varebil- og buss-ideer, men nå forteller de jommen om en bil også. Med verdens beste modellnavn: Car!
|
Berkeley var et muntert engelsk sportsbil-innslag til et stykke inn på seksti-tallet. Nå påstås det at noen skal gjenoppfriske navnet.
|
Hvordan vil fremtidsbilen se ut når man ikke lenger trenger ratt og pedaler? Cadillac gir en forsmak på CES, men merkelig nok kun med plass for to.
|
Morgan har for lengst bekreftet at det snart kommer en ny modell. Snart betyr i år, og den blir ikke elektrisk. Den skal både fyre og trille på tre. Og det skulle ikke forundre om karosseriet fremdeles fikk innslag av spanter av tre.
|
Du skal være ganske langt inne i hestehistorien for å vite at Kincsem var en ungarsk fullblodshest. Ingen har vunnet så mange løp etter hver andre (54) som hun.
|
Da de siste Elise, Exige og Evora forlot Lotus-fabrikken på slutten av fjoråret, kunne de se tilbake på 25 års fabelaktig innsats.
|
Mercedes avduket mandag kveld sin Vision EQXX for å demonstrere hvor effektiv en elbil kan bli.
|
Et engelsk klassiskbil-firma nybygger ni Lancia Aurelia coupéer. Enda mer målbevisste enn de forholdsvis serieproduserte originalene. De tre siste får en ekstra touch.
|
Noen av de mest hårete Gruppe A racerbilene het Sierra og RS500 til etternavn. Ikke sjelden kjørt til seier av Andy Rouse. Nå skal en kort serie av disse bilene bygges av den samme mannen som kjørte dem da.
|
Nå har noen spøkefugler hos Citroën bygget om den lille boksen, AMI, til et Buggy concept. Virkelig klar for ekspedisjoner og eventyr, og med en tøff all-road attityde, ser det ut som.
|
Spesifikasjonene er mer enn nok til at du bråstopper. Her gruses AMGs beste! Men det er noen finesser i toppen av Corvettes LT6 V8-motor som fascinerer mest.
|
Vet du hvor kjapt det er mulig å kjøre en stasjonsvogn med juletre på taket? Hennessey har svaret.
|
Fersk statistikk fra Jato Dynamics viser stor tilbakegang i det europeiske bilsalget i november. I Norge er situasjonen en helt annen, og likevel er ventelistene lengre enn noensinne.
|
Buick er GMs bestselger i Kina. Derfor var det en selvfølge at de skulle stå i spissen for Generalens nærvær på bilutstillingen i Guangzhou.
|
Audi er klar med et nytt leketøy som Ken Block skal bruke i sine stunt-videoer. Inspirasjonen er en gammel klassiker.
|
Ved hjelp av flere små grep har elbilene fra Stellantis, tidligere PSA, fått økt rekkevidde.
|
Bare en måned etter den offisielle Norgeslanseringen er den første Xpeng P7 overlevert til en lykkelig kunde.
|
Euro NCAP har publisert resultatene fra årets siste kollisjonstest. Resultatene er katastrofalt dårlige for Renault og deres billigmerke Dacia.
|