Prøvekjørt | |
|
PRØVEKJØRT: Den er liten, kostbar og har begrenset rekkevidde. Men Honda e forsvarer prisen med å skru på sjarmen og kjøre omtrent som en gokart.
|
PRØVEKJØRT: Livet på veien blir mye morsommere med 130 hester enn med 75. Er du i tvil, så prøv Opel Corsa GS.
|
PRØVEKJØRT: Det er aldri for sent å reise i opplevelser. Jaguar F-Type Convertible hjelper deg å gjøre reisen til selve målet.
|
PRØVEKJØRT: Puma er den lille sportsbilen Ford tok livet av i 2002, men som i fjor høst gjenoppsto som SUV.
|
PRØVEKJØRT: For 22.000 kroner ekstra får du 45 liter mindre bagasjeplass, men – spør du meg – er Sportback lekreste Audi e-tron og kanskje Audis flotteste kupé.
|
PRØVEKJØRT: Med større batteri har den avgiftsfrie ladbare hybriden Mini Cooper S E All4 Countryman blitt enda mer fornuftig.
|
PRØVEKJØRT: X-Trail er suksessen som druknet i Qashqai og nå lever et litt ufortjent skyggeliv i Nissans fokus på elektrisk suksess.
|
PRØVEKJØRT: Bli med på stjernetreff og møt Polestar 2. Om kundene finner fram til Polestar og det svensk/kinesiske selskapet makter å levere, så leverer i det minste bilen på det meste som skal til for å bli en storselger.
|
PRØVEKJØRT: Peugeot 208 vant Årets Bil-kåring i Europa for 2020, og den kan fort bli vinneren hos de mange som leter etter en stor småbil med elmotor og god nok rekkevidde.
|
PRØVEKJØRT: Er du sikker på at Turbo foran S på hekkluka og 1,2 sekunder raskere til 100 km/t er verdt 700.000 kroner ekstra? Kanskje mer fornuftig å legge penger i utstyr.
|
PRØVEKJØRT: BMW M340i er det «folkelige» alternativet til M3.
|
Selv med bare én kommersielt tilgjengelig hydrogen fyllestasjon i hele landet, velger Toyota likevel å ta splitter ny Mirai til Norge. Men vil du kjøpe bilen, så må du insistere på det.
|
PRØVEKJØRT: 395 WLTP-kilometer til gunstig pris og med kort leveringstid. Det er kortversjonen av Renault Zoe etter siste oppgradering. Men å lade den er fortsatt et kapittel for seg.
|
PRØVEKJØRT: SUV-en Mercedes GLC 220 d henvender seg først og fremst til dem som VIL ha en dieselbil. Og helst en Mercedes.
|
PRØVEKJØRT: Til tross for et friskt ytre, føles Lexus RX 450h litt gammeldags.
|
PRØVEKJØRT: Audi kutter dramatisk i O5-programmet. Tilbake står to dieselvarianter og fire ladehybrider. Årsak: avgiftsfordelene som gis til PHEV.
|
PRØVEKJØRT: Mens konkurrenter som Peugeot, Opel, VW, Seat og Skoda barberer CO2-utslippet med små elbiler, står Toyota fjellstøtt på hybridløsningen når ny Yaris lanseres.
|
PRØVEKJØRT: Det er en bil som har havnet utenfor radaren til norske bilkjøpere. I løpet av fjoråret var det bare 370 nordmenn som gikk til Hyundai-forhandleren for å kjøpe SUV-en Tuscon. Det ga en beskjeden 67. plass på listen over de mest populære bilmodellene.
|
De første eksemplarene av elektrisk Ford Mustang Mach-E er her og inneholder det meste som skal til for å bli en riktig storselger i 2021.
|
PRØVEKJØRT: Glem alt du har hørt om at BMW først og fremst er sportslige biler. I 530e er det så komfortabelt at du vil flytte inn.
|
PRØVEKJØRT: I Coupé-fasong ser Porsche Cayenne ut slik den skulle ha sett ut fra starten av. Det store spørsmålet er om du skal gå for morsomme Turbo eller den superkomfortable E-Hybrid-utgaven.
|
Hyundai kutter alle bensin- og dieselmodellene i Norge. Heretter står kun ladbart og litt hydrogen på modellprogrammet. Første store nyhet i 2021 blir ladehybriden Tucson.
|
Av PSAs seks elektriske personbiler bygd over samme tekniske lest og med nær identiske ytelser, er Citroën ë-C4 så langt min favoritt.
|
Plutselig, i BMWs NexGen-serie, dukker det opp et forslag fra Mini som de kaller Urbanaut. Miniens far, Alec Issigonis, ville nok likte det.
|
PRØVEKJØRT: Endelig en elektrisk Skoda. Kjapp, lettparkert og med nok rekkevidde til at du ikke behøver å tenke på det så lenge du holder deg innenfor bygrensa.
|