Ukesbrev | |
|
RSA-sjef Frank Dunvold tror andelen elektriske varebiler kan eksplodere, fra under 9 til opp mot 30 prosent i 2021. Samtidig blir de to største varebilmerkene tilskuere på sidelinjen i «elvarebilkampen» frem til 2022, i påvente av aktuelle produkter.
|
Halvannet år etter «verdensdebuten» i Oslo gir Bentley et ansiktsløft til Bentayga.
|
PRØVEKJØRT: SUV-en Mercedes GLC 220 d henvender seg først og fremst til dem som VIL ha en dieselbil. Og helst en Mercedes.
|
SPIONBILDER: Så langt har BMW presentert den nye 4-serien i to karosseriformer. Her er den tredje og mest familievennlige.
|
Så deilig å se en amerikansk elbil-startup som nøyer seg med noe på langt under 2000 kg. Kanskje det kan bli noe av Alpha?
|
PRØVEKJØRT: Til tross for et friskt ytre, føles Lexus RX 450h litt gammeldags.
|
RENDERINGER: Citroën trapper opp innsatsen i India fra neste år. Nye modeller burde være aktuelle for Norge også.
|
SPIONBILDER: Opprinnelig en favoritt for britisk adel, men gjennom årene har Range Rover fått mange venner verden rundt. Nå er en ny generasjon under utvikling.
|
Vi har fortalt om italienske Ares som bygger moderne biler med klassiske vibber. Den siste er utviklet sammen med franske Lalique og du vil snart kunne møte den i nytt showroom i Dubai.
|
PRØVEKJØRT: Audi kutter dramatisk i O5-programmet. Tilbake står to dieselvarianter og fire ladehybrider. Årsak: avgiftsfordelene som gis til PHEV.
|
Walt Grace Vintage i Miami er det ultimate stedet å besøke for deg som er bil- eller gitar-interessert.
|
BYD har nå offentliggjort flere detaljer om sin kommende el-SUV som er en av mange elbil-nykommere i 2021.
|
De første eksemplarene av elektrisk Ford Mustang Mach-E er her og inneholder det meste som skal til for å bli en riktig storselger i 2021.
|
PRØVEKJØRT: Glem alt du har hørt om at BMW først og fremst er sportslige biler. I 530e er det så komfortabelt at du vil flytte inn.
|
Etter å ha tilbakelagt mer enn 400.000 kilometer med ladbare hybridvarebiler har Ford nye data på hvor mye som kjøres i elektrisk modus.
|
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i løpet av høsten 2020. Nå også oppdatert med kjente lanseringer i 2021.
|
|
Da vi presenterte nye MG EHS Plug-in Hybrid for et par uker siden var ikke prisene klare. Det er de nå, og importøren gir ekstra trygghet på kjøpet. Pluss en gledelig overraskelse til eksisterende kunder.
|
Mercedes-Benz røper sine planer for de nærmeste årene med hensyn til elektrifisering. Seks EQ-modeller skal på markedet innen utgangen av 2022, i tillegg til dagens EQC og EQV.
|
Den norske Porsche-organisasjonen åpner nå for reservasjon av Taycan Cross Turismo som kommer på markedet i 2021.
|
– Mest for pengene i klassen, mener mange om pickupen Mitsubishi L200 X Edition. Den topp utstyrte Norges-tilpassede X Edition leveres med utstyr verdt 100.000 kroner til en kundepris på bare halvparten – 50.000 er pristillegget.
|
Som første norske bilimportør proklamerer Hyundai at de heretter ikke skal selge rene fossilbiler. Alt skal være elektrifisert.
|
Personlige bilskilt har vært populært siden innføringen for tre år siden. Neste år kan skiltene komme i flere varianter og størrelser.
|
SPIONBILDER: Mercedes har lovet en rekke nye elbiler de kommende årene. Denne kan godt bli den nye volumselgeren i taximarkedet.
|
PRØVEKJØRT: I Coupé-fasong ser Porsche Cayenne ut slik den skulle ha sett ut fra starten av. Det store spørsmålet er om du skal gå for morsomme Turbo eller den superkomfortable E-Hybrid-utgaven.
|