YrkesBil | |
|
Utslippene fra nye busser og lastebiler i Europa må innen 2030 ned minst 30 prosent fra dagens nivå, ifølge nye EU-bestemmelser.
|
– Denne bilen startet egentlig som en fleip for noen år siden. Nå er fleipen blitt realitet og har skaffet oss en ny nisje, sier Kjetil Tovsrud (t.v.) i selskapet B&T Logistikk AS. Her sammen med sjåfør Kristian Hetty som også kjører en MAN TGX 26.500.
|
Det begynner å bli ganske innfløkt med alle disse bokstavkombinasjonene – men overskriften betyr at et samarbeid som startet i 1978 nå er forlenget til – i første omgang – 2023.
|
Snart kan du kanskje få se eller kjøre lastebilprodusentenes drømmekonsepter som produksjonsmodeller på veien. Fra 1. september 2020 vil EU nemlig tillate større førerhus.
|
Allerede syv måneder før Transport & Logistikk arrangeres på Norges Varemesse, er messen og konferansen større enn forrige messe i 2016.
|
Gjennom den nye digitale plattformen mySortimo vil spesialisten på varebilinnredninger gjøre det enklere for håndverkere og servicefolk å designe varebilen som man vil.
|
Ett år forsinket ble rute 51 mellom Mjøndalen og Drammen endelig elektrifisert. Mandag 11. februar satte kollektivselskapet Brakar seks batterielektriske busser i full drift – og snart kan det bli mange flere.
|
Veivesenet utreder nå om det skal stilles strengere krav til dekk for tungbiler på norske veier, men peker selv på flere utfordringer.
|
Volvo Truck Center Jessheim flytter ut av et 42 år gammelt anlegg og inn i et nytt moderne anlegg til drøyt 92 millioner på Hovinmoen ved Gardermoen. Samtidig skifter forhandleren navn.
|
Oppland fylkeskommune tester ut batterielektriske busser fra Volvo og lader fra ABB på Lillehammer, for å se hvordan elbusser fungerer i kjølig innlandsklima.
|
Trolig får vi se tredje generasjon av den populære pickupen i 2020.
|
Personbilversjonen og toppmodellen i Vito-familien, V-klassen, kommer i fornyet og forfinet versjon. Ny motor og girkasse står på menyen.
|
Andreas Nordsjø (33) fra Raufoss kjørte med høyest presisjon på kortest tid da vinneren av Scania Driver Competitions skulle kåres.
|
I fjor manglet 1.580 av totalt 63.000 kontrollerte tungbiler godkjente vinterdekk. Men tross siste tids snøkaos på veiene ser veivesenet en bedring.
|
Fra og med mandag morgen klokken 08.00 vil nærmere 50 kontrollører fra Statens vegvesen gjennomføre kontroller av tunge kjøretøy på E6, E16, Rv 3, Rv 7 og Rv 52.
|
MAN bekrefter nå at fem batterielektriske e-TGM skal leveres til Norge i år. Volvo og Renault regner også med å få sine første el-lastebiler til landet i 2019, mens Mercedes-Benz-importøren håper å få teste eActros og Fuso eCanter på norske veier.
|
På bilutstillingen i Brussel viste Nissan et skreddersydd NV300 konsept, der deres batterielektriske kraftsentrum sto i spissen.
|
Ford varsler nå en oppgradert Ranger som skal være mer drivstoffeffektiv, sterkere og med flere avanserte førerassistanseteknologier enn dagens modell.
|
Fjerde medlem av PSA og Toyotas varebilfamilie nærmer seg. Blant annet lokker Opel med 500 kilo økt tilhengervekt på nye Vivaro.
|
Skal du lykkes i den amerikanske bilbransjen, må du ha pickuper på programmet. Kraftige pickuper! Det har Ram, og de hevder nå å være best på alle områder.
|
Samferdselsdepartementet har bedt Vegdirektoratet om å skjerpe kravet til vinterdekk for tunge kjøretøy.
|
Alternative drivstoff og drivlinjer inntar nyttekjøretøyene i stadig større grad. Hvordan påvirker dette leasingbetingelsene?
|
I over 10 år har den norske forhandleren NorMog AS arbeidet for å få typegodkjenne Unimog som traktor T1b. Nå har arbeidet lykkes. Lastebil eller traktor? Ja takk begge deler!
|
Selskapene bekrefter at de inngår en strategisk allianse for utvikling av kommersielle kjøretøy.
|
LVD Lastvagnsdelar AS har flyttet inn i nytt bygg og nær tredoblet lagerkapasiteten. Samtidig vil eieren – Team Verksted – ta markedsandeler fra OE-leverandørene med en ny digital plattform.
|