Ukesbrev | |
|
Vi har tidligere fortalt at Porsche har åpnet døren inn til skattkammeret sitt. Der de gjemmer alle hemmelige konsept- og forsøksbiler. Vi har sett tre av dem. Her kommer 11 til. Men ikke tro at designerne er så anonyme som Porsche ønsker.
|
Audi lanserer nå sin andre ladbare A3, og dette er modellen for dem som ønsker sportslige egenskaper og spreke detaljer.
|
Bilprodusentene jobber på mange felter for å bli mer bærekraftige. Når Volkswagen går over til klimanøytral transport av batterier gir det en betydelig besparelse i CO2-utslippene.
|
Hyundai kutter alle bensin- og dieselmodellene i Norge. Heretter står kun ladbart og litt hydrogen på modellprogrammet. Første store nyhet i 2021 blir ladehybriden Tucson.
|
Volvo Cars vil bygge elektriske motorer på den eksisterende motorfabrikken i Skövde, Sverige, og planlegger å etablere en komplett intern elmotorproduksjon innen fem år.
|
Det er nesten et år til de første bilene får møte sine kunder, men BMW iX har allerede vært flere ganger i Norge.
|
Modellene for dem som ønsker maks kjøreglede eller ekstra fremkommelighet er nå klare for det norske markedet.
|
Volkswagen feiret ID.4-debuten i Kina med 2000 droner. Hvem trenger fyrverkeri?
|
Det er lenge siden (en hel uke?) siden vi har hatt den siste 1000 hk+, hyperbilen, bygget i begrenset opplag for samlere. Her er en ny en, men denne byr på en spesiell vri.
|
Det var sjokkartede tilstander hos den norske Mitsubishi-organisasjonen da produsenten i høst annonserte at de vil trekke seg ut av Europa og stoppe salget av en av Norges mest populære SUV-er, Outlander PHEV. Men nå er smilene på plass igjen.
|
De første som bestilte nye Fiat 500 kan regne med å få bilen til jul. Målet er å selge minst 1800 biler av den elektriske modellen neste år.
|
Audi utvider tilbudet av ladbare hybrider. I januar starter salget av Q3 45 TFSIe og Q3 Sportback 45 TFSIe.
|
RENDERINGER: Det er snart tre år siden Citroën stanset produksjonen av C5 for å konsentrere seg om SUV-er, men nå er det tegn som tyder på at de skal tilbake i den forlatte nisjen.
|
Et halvt år etter at den utgående versjonen av Isuzu D-Max ble sluttsolgt, er den populære pickupen tilbake i ny utgave.
|
For et par måneder siden presenterte Ford sin Mach-E GT. Nå kommer en enda sintere og bedre utstyrt Performance-versjon.
|
Aldri har flere personbiler skiftet eier i november og nye biler går unna så det suser med VW ID.3, Toyota Rav4 og MG ZS på pallplass, viser de ferskeste tallene fra OFV. Men alt tyder på at Audi e-tron vinner i 2020.
|
Når Toyota lanserer andre generasjon av sin brenselcellebil, Mirai, har de heldigvis valgt en mer konvensjonell design. Men faren er nok stor for at den drukner i skredet av nye elbiler med stadig lengre rekkevidde.
|
Volkswagens toppmodell, Arteon, er nå salgsklar som ladbar hybrid. Men ikke i Norge.
|
BMW forteller at de fra 2023 legger produksjonen av neste generasjon Countryman til Leipzig. Dessuten røper de at den blir tilgjengelig som elbil.
|
Rolls-Royce skal bygge et begrenset antall biler i farger som egner seg dårlig for den som ønsker å fremstå som diskret.
|
Det er et spørsmål hvordan forholdet mellom GTO Engineering og Ferrari-fabrikken blir nå. Denne engelske Ferrari-spesialisten har nemlig bestemt seg for å bygge en GTO-kloning.
|
Av PSAs seks elektriske personbiler bygd over samme tekniske lest og med nær identiske ytelser, er Citroën ë-C4 så langt min favoritt.
|
BMW er kåret til verdens mest bærekraftige bilprodusent av Dow Jones. Nå skal det satses enda hardere på elektrisk mobilitet.
|
Porsche skreddersyr gjerne, akkurat som Embraer, flyfabrikk i Brasil gjør med sine privatfly. Nå har disse to skredderne slått seg sammen om et felles program.
|
Audi tilbyr en ny løsning for dem som vil lade sin e-tron kjappere hjemme og bygger inn nye funksjoner i 2021-modellene.
|