YrkesBil | |
|
Finske lastebiler økte mest på grensekryssende transport til og fra Norge i 2. kvartal. Men over tid er det de baltiske bilene som øker mest – med nær en dobling i markedsandel på fem år.
|
Skogbrannfaren har vært ekstrem i Norge denne sommeren, og en ny hetebølge fører til det samme i store deler av Europa. Her er noen av de tøffe brannbilene som settes inn i slokkingsarbeidet.
|
Det blir ikke mye igjen av prototype-hyttene fra Scania etter at brannvesenet i Ålesund har brukt dem til å trene på tungbil-redningsaksjoner.
|
Selskaper som Fiat og Mercedes leverer chassis, og overlater til spesialfirmaer å bygge bobiler. Men hos Volkswagen gjør de hele jobben selv. Nå kommer et nytt og større alternativ.
|
Posten Norge skal neste uke lansere det de omtaler som «verdens første selvkjørende brev- og pakkerobot».
|
Fem Urbino 12 electric er nå satt i drift for Boreal Buss AS i Kristiansand.
|
Er du lastebilsjåfør og Formel 1-fan? Da er kanskje denne spesialversjonen av Renault T High noe for deg.
|
At UPS er flinke til å eksperimentere med alternative drivlinjer har vi nevnt før. Og at det er en produsent som heter Thor som gjerne vil ta innersvingen på Tesla Truck har vi også fortalt. Og nå gjennomfører UPS og Thor et distribusjonsbil-forsøk.
|
Flere og større modeller, økt rekkevidde og mer nyttelast – kan dette sette fart på salget av elektriske varebiler? Vi gir deg oversikt over utvalget, og nyhetene som kommer.
|
Alle tenkelige lastebil- og chassisvarianter fra DAF kan nå konfigureres på nettet. I tillegg til en drøss med ekstrautstyr.
|
Konsernet kjøper 100 prosent av aksjene i Opel Norge AS, og overtar dermed retten til å importere og selge Opel person- og varebiler i Norge.
|
…og, ja: kranene skal fortsatt være gule og merkes med Effer, selv om produsenten nå eies av Hiab.
|
Årets Van of the Year er faktisk 40 år gammel. Ivecos Daily ble født i 1978. Nå er den på tredje generasjon.
|
Det har skjedd mye siden Mahindra&Mahindra reddet Pininfarina fra gravens rand på slutten av 2015. Blant annet har italienerne gitt sin indiske redningsmann en ny serie lette lastebiler.
|
Fra Kina kommer en melding, som om dette skulle være det mest dagligdagse, der vi kan lese at «den selvkjørende minibussen Apolong nummer 100 har nettopp rullet av produksjonslinjen»!
|
Det er ting som tyder på at bussavdelingen er den biten av Daimler som først når målet om å bli elektro-relevant for sine kunder.
|
Renault oppdaget strøm ganske tidlig. I hvert fall for personbiler. Nå følger Renault Trucks etter. På IAA stiller de med virkelig bredde: fra en Master til en 26 tonns søppelbil.
|
De som forbinder noe som helst med Westfield, tenker vel en slags Lotus Se7en-kloning. Hvis du er på Heathrows Terminal 5 møter du en annen versjon.
|
44 veteranlastebiler sørget for et fantastisk skue på den gamle racerbanen.
|
Dette er et morsomt grep av Iveco: de gjør standen sin på høstens IAA absolutt dieselfri. Og, originalt nok i dag, det betyr ikke bare strøm. Det er først og fremst gass det satses på der.
|
Festival of Speed heter arrangementet. Den svenske tømmerbilen som debuterte der i år var nok ikke blant de raskeste. Men den hadde andre spennende kvaliteter. Selvkjørende for eksempel.
|
Eckhard Scholz har vært toppsjef for Volkswagen Nutzfahrzeuge siden 2012. Nå trekker han seg, og etterlater solide pluss-tall.
|
BYD kunne feire en stor ordre, «den største i Skandinavia», da de undertegnet en avtale om 42 elbusser til Nobina i andre kvartal neste år.
|
Driving Event het det. Event var det jo, men Driving var det dårligere med.
|
SsangYong er nå klar med sin nye pickup på det britiske markedet. Innen den kommer til Norge om en måneds tid har den endret navn.
|