Genève 2011 | |
|
Kall det gjerne en flunkende ny bil, den 5-dørs Lancia Ypsilon. Dessuten er den ganske nydelig.
|
Det var vel noen flere som fikk øynene opp for Magna Steyr, da de var en veldig het kandidat til å overta Opel. Slik gikk det ikke, men østerrikerne har ikke slått av bryteren for det.
|
Vårens store bilbegivenhet i Europa, er den 81. internasjonale bilutstillingen i Genève. Vi er på plass med vårt erfarne team for å gi deg full oversikt over alle nyheter.
|
I fjor var vi forholdsvis begeistret da vi så konturene av den nye V8-motoren til RUF. Nå er det snart klar til prøvekjøring.
|
Ingen feiret vel egentlig jubileet, men når Gumpert går til Touring for et nytt karosseri, kan italienerne samtidig feire 75-årsjubileum for sin Superleggera konstruksjon.
|
Er det fordi Abarth-logoen er en skorpion, og skorpionens gift sitter i halen, elevene på Torinos IED har gitt deres nye Abarth en så dominerende hekk?
|
Du finner nesten ikke noe om GTA Spano i de store internasjonale bilbladene. For meg var den Genèves aller beste.
|
Bilen imponerte og resten av opplegget var virkelig beundringsverdig.
|
Uansett om det er et behov for å fylle rommet mellom DB9 og DBS er Virage en strålende måte å gjøre det på.
|
Genève viste i hvert fall tre gode eksempler på merkevaremord. Lancias var det sterkeste.
|
Hvor ofte har du ikke følt behov for en vinterpakke til supersportsbilen din?
|
Dette må være den dyreste japanske noensinne. Og kanskje mest eksklusive. Skrikende oransje Lexus LFA med Nürburgring-pakke.
|
Audi A3 nærmer seg raskt et generasjonsskifte, og i Genève står en lekker konseptbil som avslører nye linjer og ny teknologi.
|
At Italdesign-standen i Genève var flyttet helt opp til Volkswagen, gjorde ikke noe. De er like selvstendig kreative som før.
|
Toyota viser FT-86 II Concept i Genève. Dermed får vi en bra indikasjon på hvordan deres nye sportsbil ser ut når den debuterer i 2012.
|
Tidlig reklame for Rolls-Royce sa at den eneste lyden du kunne høre i den bilen, var klokken som tikket. Lett overdrivelse var nok det, men nå er den her: den lydløse Rollsen. Elektrisk er den også.
|
Minagi er navnet Mazda har satt på sin kompakte SUV som ble vist som konseptbil i Genève. Til Norge neste år.
|
Ganske ensom og litt for seg selv sto det noe stort noe i Genève. Invader het det, men hva i all verden var det?
|
XKR-S er Jaguars raskeste bil siden den smått legendariske superbilen XJ220.
|
Merkelig hull i bakskjermen på den utstilte Artegaen. Så viste det seg, det var for å fortelle at det var strøm inni.
|
Det er ingen tvil om at på dag to i Genève, da deler av det vanlige publikum begynte å finne veien inn, lå Morgans trehjuling øverst på popularitetsstigen.
|
Nye Ferrari FF bryter de fleste tradisjoner. Firehjulstrekk, plass til fire personer og et karosseri som må kunne beskrives som en stasjonsvogn.
|
Eksklusiv lakk, to-tonet skinninteriør og karbon er noe av godbitene som har blitt tilgjengelig i Volkswagens raskeste Golf-modell.
|
Hva jeg ikke skjønner er hvorfor Jaguar, med sitt sterke designerspråk, går til Bertone for å lære litt om fremtiden. Nå begynner jeg å venne meg til resultatet.
|
Ingen har vel påstått at Wiesmann lager verdens vakreste biler. Men de lager utvilsomt noen av verdens barskeste. Nå er oppskriften forenklet.
|