img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

Genève 2012

Ut på tur. Sur?

Når til og med bilimportører får meg til å føle meg spedalsk når jeg forteller at jeg har kjørt til Genève, må det da være noe galt?

Bilutstillingen i Genève 2012

De neste ukene retter vi søkelyset mot Genève og den store internasjonale bilutstillingen – vårens vakreste bileventyr.

BMW med smått og stort

BMW hadde nyheter i begge ender av skalaen på Genève-utstillingen. 6-serie Gran Coupé i den øvre enden og en heit 3-dørs 1-serie i den nedre.

Tallerken, 60 år etter

Touring, karosserispesialisten fra Milano, kom godt ut av det. Deres nye Disco Volante, 60 år etter, kunne lett blitt en retro-katastrofe. I stedet var den ganske forfriskende.

100 år, fremdeles fresh

Bertone er det første av de store karosserihusene som kan feire 100 år i virksomhet. De gjør det med stil.

Mila vokser opp

Jeg skjønner meg ikke på Mila. Nå har jeg møtte henne siden 2005, men hver gang hun dukker opp er det i en ny, smart versjon. Årets het Coupic.

Smykkekunst blant lyktene

Årets Genève-utstilling viste for alvor hvilke dekorasjonsmuligheter som finnes i moderne lykter. Men hvorfor skal denne nye kunstformen være eksklusivt forbeholdt biler?

Hamanns hauk

Dersom en Mercedes SLS AMG Roadster ikke er ekstrem nok, så anbefaler vi en titt på Hamann Hawk. Her får du litt mer av alt.

Designelever la lista høyt

Alltid morsomt å se hva elevene ved Torinos IED får til. I år viste de sin oppfatning av hvordan verdens vakreste bil, Cisitalia 202 GT, skal se ut i 2012.

Tyrkerne kommer

Vi fortalte mye om kampen for NY-taxi-kontrakten i fjor. Nå har de som viste seg å bli mest populære bestemt seg for å selge bilen til Europa. Vi møtte den i Geneve.

Finnene blir globale

Hvert år har finske Valmet en stor stand i Genève. Like overraskende er det også at hvert år er det noe spennende der. I år mer spennende enn noen gang.

Toyotas konkrete krystallkule

Toyota hadde noen spennende konseptbiler i Genève i år. Særlig en av dem gjorde oss ekstra nysgjerrige.

Spano lever

Egentlig hadde jeg ikke ventet å se igjen min største opplevelse fra fjorårets Genève-utstilling. Men folkene bak GTA Spano påstår at de lever i beste velgående. Undere skjer fremdeles.

SsangYong med ny Idea

Spennende konseptbil fra SsangYong i Genève. Som om Evoque møter cabriolet. Designet av italienske Idea.

Nye overraskelser fra Morgan

Ta en titt under de konservative/eksentriske klærne, og Morgan fremstår som noe av det mest moderne, med noen av de største overraskelsene i bransjen.

Mia med avvik

Lille Mia, en el-bybil vi har stor sans for, lever fremdeles. Ikke bare det, hun dukket opp med en liten avviker i Genève.

Spennende tvillinger

Det mest spennende tvillingpar på mange år må være Subarus BRZ og Toyotas GT 86. Skal bli spennende å se hvordan de skal separeres på markedet.

Best blir bedre

«Ta det beste som finnes og gjør det bedre». BMW benytter et sitat fra Sir Henry Royce for å introdusere Phantom Series II.

Bildebrev fra Genève

Søndag var siste dag for årets bilmesse i Genève - en av de beste utstillingene der noensinne. Her viser vi noen flere av godbitene.

Reprise på Cross Coupé

På bilutstillingen i Tokyo sist høst overrasket Volkswagen med konseptbilen Cross Coupé. Nå står den i Genève med ny lakk og innmat.

Renaults lille elektriske

Ingen satser tøffere på elbiler enn Renault-Nissan-alliansen. I Genève ruller de ut en ny modell, kompakte Zoe.

Lysere Light car

Fremdeles vet jeg ikke om Light Car i EDAG-sammenheng betyr LETT eller LYS. For den er og har begge deler. Dessuten er den smart.

Mer sporty GranTurismo

Maserati lanserer sin nye GranTurismo Sport. Den får motor og styling-elementer fra sin spreke storebror.

Giugiaro langt fra Folkevogn

Riktignok fikk vi se Giugiaros Up-versjon en gang til i Genève, men den store bilen hans denne gang var ganske langt fra en Folkevogn.

Jaguar for folket

Med sin nye stasjonsvogn, og med forholdsvis beskjedne motorer, kan Jaguar virkelig øke volumet. Men tro ikke at de glemmer bort den eksklusive enden for det.


Neste 25 artikler