IAA Frankfurt 2013 | |
|
Klart at det er en deilig følelse å kjøpe en Tesla og ikke betale moms. Enda bedre, kanskje, en Mercedes-Benz SLS til 2.850.000 kroner, uten at en av kronene er avgift. Men her er oppskriften på noe enda bedre.
|
Nok en gang har noen – denne gang Hankook – vist oss en luftfri dekk/felg kombinasjon. Se å gjøre alvor av det snart, please.
|
Audi hadde en premiere i Frankfurt som har fått altfor liten oppmerksomhet. De viste sin nye tohjuling, Ducati 899 Panigale.
|
Den internasjonale bilutstillingen IAA i Frankfurt er høstens store begivenhet for alle bilentusiaster. BilNorge.no gir deg alle nyhetene.
|
Langt oppe i en annen etasje, bak tette vegger, ramlet vi rett oppi Kinas prestisjeste personbil. Hongqi. Kanskje bedre kjent som Røde Flagg.
|
Det var en underlig stemning på Toyota-standen i Frankfurt. Akkurat som de skammet seg over ikke å ha store nyheter. Men det finnes da annet enn nye modeller å være stolte over?
|
Nyoverhalt motor var sikkert spennende nok, men det var den nye standen deres som fanget vår oppmerksomhet.
|
Mansory har aldri vært kjent for elegante antydninger. Her er det hele breisida til. I år breisidet de mer enn noen gang.
|
Hydrogen-Smart og gårsdagens pressemapper til 250 euro. Det er mye rart å se på i krokene på Frankfurt-utstillingen. Her viser vi deg litt av det.
|
Peugeots nye 308 var egentlig en av de virkelig store nyhetene i Frankfurt. Jo mer jeg så på den, jo smartere virket den. Likevel virker det som den havnet i skyggen der.
|
20 kilometer må man gå dersom man skal besøke alle stands i Frankfurt. Journalistene slipper, bilfabrikkene transporterer dem. Mini gjør det med virkelig stil.
|
Selvfølgelig hører fotomodelltypedamer med til en skikkelig bilutstilling. BilNorge har samlet noen av dem her.
|
Porsche er den kuleste gutten i klassen. Mens kloden unisont og universalt feirer 50 år med 911, blir jubileet bare så vidt nevnt på Porsche-standen. «Vår tradisjon er Fremtid» sier de!
|
Å fortelle om Brabus blir å fortelle om eksesser. Og dagens mest overdrevne modell må være deres 700-hesters seks-hjuling.
|
Å besøke Honda-standen i Frankfurt er som å være i et opplevelsesland. Jo visst har de en stor nyhet der, men de har også så mye annet.
|
Noen historier skriver seg selv. Som da den detaljerte oppskriften til journalistpartyet hos Mercedes-Benz datt ned i fanget vårt. «Anika håpet alle var ute til klokka fire!»
|
Vi har fortalt mye om Alfas lekre sportsbil, 4C. Nå starter produksjonen, og vi gir deg masse bilder og video, samt noen tekniske detaljer.
|
Det er så gøy når man finner noe på en stor bilutstilling som er så lite at man egentlig ikke skulle funnet det. Nismos smart-klokke er en slik nyhet.
|
Nå begynner plagiatvesenet å bli påtrengende. I Frankfurt forteller Bugatti at de var nesten nødt til å plagiere Ferrari.
|
Neste år venter vi endelig en ny modell fra Smart. En fireseter. Setter du på noen dører på konseptbilen de viste i Frankfurt, nærmer vi oss kanskje.
|
Nå skal Suzuki gjenoppfriske de kompakte SUVene sine igjen. Konseptbilen het iV-4, og det er ikke usannsynlig at importøren hadde vært i fistel – hvis vi hadde møtt ham.
|
Å si at Lexus-konseptet, LF-NX, skapte delte meninger i Frankfurt, er ikke akkurat noen overdrivelse.
|
Er det ikke 40 år siden Caterham overtok Seven-modellen fra Lotus nå? Fremdeles produseres denne magreste av alle magre biler. Og den kommer i stadig nye utgaver. Nå med motor fra Suzuki.
|
Porsche hadde det travelt tirsdag. I Frankfurt dro de teppet av tidenes best kjente verdenspremiere. På Nürburgring satte de ny rekord med en tilsvarende bil.
|
Det skjer alltid noe sideordnet på en stor bilutstilling. Her har vi samlet de første bildene som vi egentlig ikke kan legge noe annet sted enn i en stor forundringspakke.
|