Ukesbrev | |
|
|
Nå har representasjonslokalene til Lucid endelig åpnet i München. De første bilene leveres senere i år. Senere kommer Nederland, Norge og Sveits. Men problemer er det nok av.
|
For et års tiden siden viste Dacia sin nye logo. Nå finner den veien til samtlige modeller som selges fra i dag.
|
Sorry, kan ikke for det. Konseptbilen de viser heter faktisk The Next Day. Lynk & Co. Er ikke noe vanlig bilmerkenavn det heller, så dette henger sammen. Dessuten vil nok noen si at det ser ut som bilen er designet med et skikkelig kuppelhue i nærheten.
|
PRØVEKJØRT: Hvis du vil flyte på asfalten og la setet massere ryggen din, og endatil gjøre det i en Opel, så er Insignia valget. Men om et par år eller så penses den siste tysk/amerikanske Opel inn på de evige motorveier – og vil deretter fortsette som en attraktiv bruktbil i mange år.
|
BMW har sendt ut offisielle teaser-bilder av neste generasjon M2 i psykedelisk innpakning.
|
Når Nissan neste år lanserer en liten el-SUV i Norge må den ikke forveksles med bybilprosjektet Sakura. Men de 3,4 meter lange bybilene er en viktig årsak til at trafikken i de store byene i Japan ikke har brutt sammen. Så hvorfor har vi så få bybiler?
|
Ut fra ingenting dukker det plutselig opp en bil fra Pininfarina der drivlinjen er hydrogen og du fyller bilen ved å stappe inn en ny hydrogen-patron. Nesten som når du skal lage brus i en Soda Stream-maskin.
|
Maserati har avduket sin nye MC20 i åpen versjon. Den tradisjonelle Spyder-betegnelsen er byttet ut med Cielo – italiensk for himmel.
|
Toyota presenterer spesialutgaven GR Corolla Morizo Edition som er utviklet av toppsjefen personlig.
|
PRØVEKJØRT: Så har Volvo C40 vært en snartur innom Norge, men bare for å vises fram. De første kundene kan glede seg til Volvos elektrisk crossover til jul.
|
Opplysningsrådet for Veitrafikken, de som vanligvis teller opp nyregistrerte biler for oss, kan mange andre morsomme tricks også. Nå har de sett på fordelingen av drivstoff i årets første fire måneder og sammenliknet det med den samme perioden siden 2018.
|
RENDERINGER: Peugeot jobber med å klargjøre tredje generasjon av sin mest populære SUV – 3008.
|
Det er temmelig nøyaktig 90 år siden KNA-hotellet i Oslo åpnet. Da fylte klubben 25 år og hadde endelig fått eget tak over eget hode. Nå, 90 år senere, flytter klubben igjen inn i nytt hus.
|
Ryktene om Mercedes sin Formel 1-bilen for gata begynte å gå ved Paris-tider 2016. Første gang vi skrev om den var for fem år siden. Nå er den her, og bekrefter at Storbritannia er i spissen for verdens superbil-konstruktører.
|
Cupra har lagt frem sin ambisjoner for de neste årene, og de er ikke akkurat beskjedne.
|
PRØVEKJØRT: bZ4X er Toyotas første batterielektriske bil. Den er uhyre viktig for Toyota, kommer til å bli en storselger i Norge i kraft av Toyotas posisjon og er en bra elbil, men flytter ingen viktige grenser.
|
Polestar har i dag sendt ut første bilde av sine tredje modell – deres første SUV.
|
Mitsubishi gir i dag flere detaljer om en ny generasjon ASX som skal selges i Europa.
|
Lexus lanserer nå femte generasjon RX. For første gang skal den tilbys som ladbar hybrid.
|
Nå som Fisker er seks måneder unna at den første Ocean skal leveres, presenterer han planene om enda en ny modell. Vi har for lengst hørt om PEAR og nå kommer løftet om GT-bilen Ronin. En skikkelig 2+2.
|
BILTEST: Hva er vel mer naturlig å ankomme den populære fortauskafeen med midt på sommeren, enn i en liten bykabriolet? Som eksempelvis Fiat 500 eller Smart ForTwo. Eller hva med å dra på tur ut i åpent landskap og bade i solen med MX-5? Det er sommer, det!
|
Alpha Motors er navnet på en munter wanna-be bilprodusent i California. Nå er de i er ferd med å bli verdensmestre i karosserivarianter uten ennå å ha bygget en bil.
|
Polestar bygger en sporty spesialutgave av 2-eren i svært begrenset opplag.
|
Når Mercedes-Benz lanserer andre generasjon GLC, kan du velge mellom hele tre ladbare hybrider – alle med elektrisk rekkevidde på mer enn ti mil. Dessuten har bilen blitt større og mer praktisk enn forgjengeren.
|