Genève 2015 | |
|
Vårens viktigste begivenhet for bilbransjen finner hvert år sted i Genève. Vi er på plass for å gi deg full dekning av alle nyhetene.
|
En designskole i Torino er alltid på plass med en ny modell i Genève. I år hadde det store bilbladet Quattroruote tatt studentene under sine vinger.
|
Etter noen år der konstruksjon har hatt ansvar for design, har Mitsubishi fått en oppegående designavdeling igjen.
|
Litt pussig. Den nye Mercedes-AMG GT S-inspirerte skuta får krefter fra Mercury.
|
Dersom BMW hadde ønsker om å produsere Tourings åpne Mini, hadde vi vel hørt noe om det nå. Men de skal i hvert fall håndbygge fem utgaver av sin Ferrari F12-versjon. Berlinetta Lusso kaller de den.
|
I Genève viste Nissan frem sin nye spennende Le Mans-utfordrer. Men det er fremdeles viktige detaljer de ikke har fortalt om.
|
Morgan boblet nesten over av nyheter i Genève. Det er ikke hver dag.
|
Det kan se ut som Ford leverer langt mer enn forventet i kommende Ford Focus RS.
|
Ministerpresidenten skulker! Miss Sveits er i fjellet og aker!! Altfor mange tyskere!!! De skal legge ned Macumba!!!! Tilbakeblikk på en bilutstilling som var så meget mer enn bare biler.
|
Du skulle være ganske rask for å oppfatte en langrumpet Ford GT på Genève-utstillingen, Men McLarens sto der hele tiden.
|
Vi fryktet de første eksempler på Bentleys kommende SUV, Bentayga. I stedet brakte de oss konseptbilen Speed Six. Den første sportsbilen derfra siden Speed Six!
|
Seat viser en konsept-SUV som skal gi inntrykk av hvordan bilene deres kan bli om fem år.
|
At Pininfarina behersker fire hjul visste vi. I Genève vakte den på to nesten enda mer oppsikt.
|
Den største nyheten hos McLaren i Genève, var at deres kommende 911-knekker skal debutere i New York i april.
|
Tidligere kjente vi Jim Glickenhaus som investor, bilsamler og bygger av retro-Ferrarier fra New York. Nå er han blitt Superbilprodusent og stall-eier også.
|
Franco Sbarro er et paradoks. Han bygger de villeste biler, samtidig som har ser det som en av sine livsoppgaver å temme ungdommen. Resultatet er som vanlig fantastisk.
|
Berlingo er blitt så oppfrisket at Citroën viste en Høyfjell-Friskluft-Spessial av den nye i Genève. Kanskje kommer den også i en slags produksjonsutgave.
|
Jeg har vært begeistret for folkene bak GTA Spano – og bilen deres – fra jeg traff dem for første gang i Genève for fire år siden.
|
Det første Next-konseptet fra indiske Tata dukket opp i 1996. Årets versjon heter ConnectNext. Dessuten har de en kompakt-SUV helt klar.
|
Etter Ariel Atom og KTM X-Bow har vi en ny deltaker i denne klassen: japanske Phiaro P75.
|
For å gjøre elektriske Renault Zoe mer attraktiv forbedres nå rekkevidden til 240 km (best i klassen), men best av alt: gratis strøm i fem år følger med på kjøpet om bilen lades på Fortums hurtigladestasjoner.
|
Mila er en gammel venninne. Her traff vi henne for åttende gang, men alltid ny utenpå, og alltid enda bedre ideer på innsiden.
|
De har lovet oss en ny modell på hver Genève-messe. Kinesiske Qoros følger sine målbevisste planer. Norge 2017?
|
Snart innfører Opel OnStar i sine biler. Dermed blir bilen online 24/7. Økt tilgjengelighet og sikkerhet blir resultatet, men noen vil nok føle seg overvåket.
|
På den ene siden har vi Sir Stirling Moss som priste Borgwards racing-motor, på den andre siden har vi harde facts om Borgwards planer.
|