Paris 2018 | |
|
Høsten store begivenhet for alle bilentusiaster er Mondial de L’Auto i Paris. Her serverer vi alt av interesse fra messen.
|
Jaguar er flinke til å kombinere litt fremover med litt bakover. De introduserte høstens motefarger, samtidig som de minnet oss om litt fortid, på bilutstillingen i Paris.
|
Selvfølgelig er det på sin plass at Lego stiller ut på store bilutstillinger. Tilskuerne er jo ofte store barn. Men på Paris-utstillingen fikk de ny konkurranse.
|
Det var mye mer Peugeot enn bare Peugeot på årets Paris-utstilling. Oppe i motorsykkelhallen fant vi dem nemlig igjen, men da med indisk majoritet.
|
Den største konseptnyheten i Paris kom fra Renault. Den målte nesten seks meter.
|
Ferrari var det eneste av merkene under Fiat-paraplyen som fant det umaken verdt å ta turen til Paris. Med tre ganske/helt nye biler, og den beste av dem alle – en mer enn 50 år gammel LM.
|
Stol på bilutstillingen i Paris når det gjelder å komme opp med merkverdigheter. Den første bilen som fløy over den Engelske Kanal, for eksempel.
|
Den nye elbilen fra Renault, K-ZE, tilhørte de største overraskelsene da den ble vist på bilutstillingen i Paris. Spesielt stor var overraskelsen da det viste seg at den ikke ble vist der allikevel.
|
Et av lyspunktene på årets bilutstilling i Paris: Pariss er ikke død, de har samlet kapital til videre utvikling og er i rute med produksjon av en snacksy elektrisk roadster. Og en Formel E med tak!
|
– Får vi en halv million, bør vi vurdere å sette den i produksjon. Det sier Peugeot-sjefen om en underskriftskampanje for å få realisert konseptbilen fra Paris. Den norske importøren ber deg være med og trykke på.
|
Citroën hadde en og annen nyhet å vise frem på Paris-utstillingen. Men de gjorde jommen også litt bruk av røttene sine.
|
Dette var en stor premiere. Nye biler fra nytt bilproduserende land – presentert av David Beckham og to bemerkelsesverdige kvinner.
|
Dersom GAC er kjent for noe som helst, må det være for å ha hatt en modell som het Trumpchi. Men etter en fremvisning i Paris må vi kanskje begynne å ta dem på alvor?
|
Det er skummelt når man gjør som Porsche – viser en fremtidsmodell sammen med den 64 år gamle bilen som har vært inspirasjonen. Det blir fort en «hvilken er den fineste»-konkurranse. Så flaut hvis den gamle vinner.
|
Omtrent samtidig som de første bilene kommer på veien, lanserer Mercedes-AMG en ny innstegsmodell av sine firedørs coupé.
|
Kia går ikke like ekstremt til verks som Hyundai når de viser sin utfordrer i GT-segmentet.
|
Det syns tydeligvis Lexus, for nå har de laget en spesialutgave av sin mest luksuriøse coupé.
|
Renault foretar en midtlivs-oppgradering av sin mellomstore SUV. Men det mangler en viktig brikke for å oppnå suksess i Norge.
|
Bokstaven N er nærmeste nabo til M, og nå nøyer ikke Hyundai seg lenger med å lage spesielle N-modeller. De lanserer også eksklusivt tilbehør, akkurat slik M Performance gjør.
|
2019 kan bli et meget godt år for Toyota i Norge. Ikke bare kommer RAV4 i helt ny utgave – Corolla relanseres - tolv år etter den ble tatt av programmet.
|
Audi foretar grep for å gjøre sin R8 enda mer konkurransedyktig. Det kommer både raceførere og gatebilister til gode.
|
Kort etter lanseringen av nye Honda CR-V følger nå en utgave som kan bli ekstra interessant for Norge.
|
Suzuki Vitara vises i en oppgradert utgave på Paris-utstillingen. I tillegg til ny kosmetikk får den nye motorer.
|
I går åpnet Bertel O. Steen for forhåndsbestilling av nye DS3 Crossback E-Tense – en elbil som kommer på markedet høsten 2019. Det fikk nordmenn til å løpe mann av huse.
|
Toyota er blant de merkene som er flinkest til å holde kortene tett til brystet. Derfor kom det en smule overraskende på oss da denne bilen dukket opp i Paris. Skjønt USA-utgaven debuterte i påsken, så vi visste den var på vei.
|