Formel 1 | |
|
Fremdeles gjør aerodynamikk at det kan være problemer med for tett racing. Neste års biler skal (nok en gang) håndtere det problemet.
|
Det er et visst håp om at de unge F1-førerne, kanskje særlig Charles Leclerc og Lando Norris kan myke opp inntrykket av de gravalvorlige og/eller sutrende, etablerte primadonnaene.
|
Vi har hørt det før: de som bestyrer Formel 1 kommer opp med nye tekniske regler for at vi skal få «litt mer spennende racing».
|
Alle som er involvert i Formel 1 er åpenbart enige om at noe må gjøres for å heve kvaliteten på innholdet. Nå har man sluppet skisser som antyder hvordan bilene vil se ut i 2021. Tekniske regler skal gjøre racingen bedre.
|
Jeg satt og så på nok et Grand Prix. Enten han bryter på Spa eller han skaper sensasjon på Monza, er det ingen tvil om hvem som er den kuleste på eller utenfor banen. Hva er det med disse finnene?
|
Travel dag for bilfolk i Paris i går. Gammelbilfolket til Retromobile-åpning, sportsbilfolket til Renaults Formel 1-avduking.
|
Shells bidrag til Ferraris Formel 1-motor i 2015 var verdt ½ sekund pr. runde. «Eller kanskje ikke», sier Mercedes.
|
Bilsportens såkalte aller høyeste organer diskuterer for tiden tekniske regler for Formel 1 fra 2017. McLaren har vist oss hva de ønsker.
|
Red Bull skal kjøre TAG Heuer-motorer – navnet til den gamle McLaren-partneren – neste år.
|
Renault, som kom inn i Formel 1 med et sensasjonelt turbodrønn i 1977, er på vei tilbake. De overtar Lotus.
|
Nå er F1-kalenderen klar for 2016. Seinere start og flere øvelser enn noensinne.
|
Endelig bekreftet – Sebastian Vettel blir Ferrari-fører fra og med neste år. Fernando Alonso går ut.
|
På siste dag av Rally Frankrike stemte endelig alt. Mads Østberg var med og kjempet i teten hele dagen, og tok også sin første fartsetappeseier på asfalt. Etter en bra første dag, en trøblete annen dag, stemte endelig det meste på løpets siste dag. Det ble tilslutt en 7. plass sammenlagt.
|
Kimi Räikkönen var på en snarvisitt i Norge 28. mai. 10 heldige fikk bryne seg mot motorsportstjernen på gokartbanen på Rudskogen. BilNorges utsendte var én av dem.
|
Søndag går sesongens første Formel 1-løp. Det knytter seg mye spenning til det. Ikke minst på grunn av all spenningen.
|
Søndag 16. mars starter en ny Formel 1-sesong. En av Norges fremste eksperter på sporten, Atle Gulbrandsen som kommenterer løpene på Viasat Motor, deler sine tanker med oss.
|
Nå er de siste førerne klare, en svensk og en japansk, og dermed er alt på plass. Bortsett fra bilene. De første 2014-bilene må du vente enda noen dager på.
|
Etter at Lewis Hamilton ble verdensmester i 2008 har McLaren hatt en jevn kurs mot sumpen. Nå er sjefen selv, Ron Dennis, på vei tilbake i teamsjef-rollen.
|
Vi har vært innom sirkus Ecclestone, «mr. Formula One» med jevne mellomrom. Nå er det kommet så langt at han må møte for retten. I Tyskland. Som tiltalt.
|
Hvor interessert er du i Formel 1? Er du 1 million euro interessert må du også klare å løfte 37 kg. Dette er et par av spesifikasjonene på et nytt Formel 1-verk.
|
Sebastian Vettel vant India Grand Prix, og sikret seg samtidig sitt fjerde førermesterskap i F1 på like mange år.
|
Hva som venter oss på søndag under Italias Grand Prix, aner vi ikke. Men vi er temmelig sikre på hva du ikke kommer til å oppleve. Et nytt Greenpeace-stunt, som i Belgia.
|
Nico Rosberg holdt Mark Webber bak seg, og vant et dramatisk Storbritannia Grand Prix der Pirelli kom mest i fokus.
|
Mens jet-motorene hylte under flystevnet på Le Bourget avduket Renault sin 2014-Formel 1-motor i den andre enden av Paris. Den ble døpt Energy.
|
Sebastian Vettel økte VM-ledelsen da han tok en overbevisende seier i dagens Canada Grand Prix.
|