SEMA 2002 | |
|
Panoz er et merke jeg beundrer. Tenk å tjene millioner hver dag på nikotin-plaster, og putte massevis av disse pengene ned i racerbiler og racerbaner, og racing-serier og attpåtil produksjon av sportsbiler. Moro. På SEMA viste de en lett fornyet utgave av Esperante.
|
Mens nesten alle bilutstillerne på årets SEMA tok utgangspunkt i dagens eller morgendagens produkter, tok Ford et steg tilbake, med minst like spennende resultat.
|
En 1000 hesters Mazda drag-bil er kanskje ikke det du umiddelbart ser for deg? Og kanskje ordet MazdaSpeed høres ut som en anakronisme for deg? På SEMA er imidlertid begge ting virkelige. Hvorfor folk reiser til Detroit-utstillingen i Januar i stedet for SEMA, Las Vegas i november, blir et stadig større mysterium.
|
Vi har fortalt deg det tidligere. At Toyota skal forsøke seg på en ungdomslinje i USA. En slags motsatt målgruppe av Lexus-brigaden. Scion skal merket hete. Vi har også vist deg bilde av satsingsmodellen. Kassere kan det vanskelig bli. Man kan vel vanskelig se den for seg blant årets hotteste racerbiler?
|
Enda er vi ikke ferdige med gjennomgangen av den store SEMA-utstillingen. For eksempel kan det umulig være en bombe at Honda var blant de best representerte merkene der. For med all sin bilsportsaktivitet har jo Honda et renommé å forsvare.
|
SEMA-showet (Specialty Equipment Market Association) er den årlige dele-, ettermarked- og flærr-messen i Las Vegas.
|
Ikke vet jeg hvordan street-scenen er i Seoul, men jeg vet i hvert fall at Hyundai ikke har spesielle tradisjoner i rod-sammenheng. Men med god amerikansk hjelp begynner de å bli godtatt der også – tre års deltakelse på SEMA hjelper sikkert på imaget.
|
Mens resten av verden fremdeles gleder seg til å se Nissans sensasjonelle nye Z-bil, er den allerede såpass dagligdags i USA at den opptrer i flere forskjellige styling- og trimmings-forkledninger på SEMA i Las Vegas akkurat nå.
|
Blant mange amerikanske biler på Sema står en heftig europeer. X–Type Racing Concept illustrerer hvilke muligheter som ligger i den minste Jaguar-modellen.
|
Chrylser-familen har alliert seg med sine forbindelser på ettermarked. Resultatene vises i form av heftige skapninger på årets SEMA-utstilling i Las Vegas.
|
SEMA er utstyrsleverandørenes og tunernes messe i USA. Men det hindrer ikke bilprodusentene i å eksponere spennende kreasjoner. GM har mye å by på.
|