Sema 2003 | |
|
SEMA-showet (Specialty Equipment Market Association) er den årlige dele-, ettermarked- og flærr-messen i Las Vegas. Selv om SEMA er utstyrsleverandørenes og tunernes messe hindrer ikke det bilprodusentene i å eksponere spennende kreasjoner.
|
Honda og deres amerikanske merke Acura viste en rekke spesialutgaver under årets Sema Show, dels i egen regi og dels med god hjelp fra samarbeidspartnere.
|
Hyundai har samarbeidet med lokale ”kunstnere” i USA og stilte med mange lekre blikkfang på Sema Show. Mest attraktiv for ettermarkedet er Tibruron, bedre kjent som Hyundai Coupé i Europa.
|
Chrysler-gruppens deleprodusent Mopar presenterte sin nye kjede på Sema Show. Det skal i første omgang åpnes 40 Speedshops spredt rundt USA som shop-in-shop hos forhandlere av Chrylser, Dodge og Jeep.
|
Nissan var godt representert på Sema Show. De viste stylede utgaver av sine mest potente biler mens praktiske løsinger sto i sentrum for modifiseringen av de større modellene.
|
Hos Ford er det F-150 som vises i flest varianter på Sema, ikke rart siden dette er den blå ovalens bestselger i USA. Her er det mye å ta tak i for ettermarkedet.
|
GM er representert med hele 40 nye produkter på Sema. Her er det konseptbiler og produksjonsbiler i skjønn forening. Pluss en masse utstyr som kan benyttes for å sprite opp en ellers grå og kjedelig bil.
|
Det er tid for SEMA Show, noe som innebærer en rekke heftige spesialutgaver av tradisjonelle gatebiler. Lexus har for eksempel montert en heftig V8er og et kraftig lydanlegg i sin IS 300.
|