Prøvekjørt | |
|
PRØVEKJØRT: Sju seter og elektrisk, mye plass, god komfort og firehjulsdrift. EQB er den praktiske fetteren til EQA og har kraft nok til å bli Mercedes’ neste bestselger i Norge.
|
PRØVEKJØRT: Morna til bensin- og dieselmotorer, velkommen til ladehybrider med 2- og 4-hjulsdrift i oppgradert Opel Grandland. Bedre lys har den også fått.
|
PRØVEKJØRT: Det er lett å bli overveldet ved førsteinntrykket av EQS, Mercedes-Benz’ elektriske flaggskip. Komfort, plass, ytelser, bakakselstyring og ikke minst vegg-til-vegg-skjermen imponerer. Men etter noen dager tenker du at sånn bør jo egentlig alle biler være.
|
PRØVEKJØRT: Hvis du vil flyte på asfalten og la setet massere ryggen din, og endatil gjøre det i en Opel, så er Insignia valget. Men om et par år eller så penses den siste tysk/amerikanske Opel inn på de evige motorveier – og vil deretter fortsette som en attraktiv bruktbil i mange år.
|
PRØVEKJØRT: Så har Volvo C40 vært en snartur innom Norge, men bare for å vises fram. De første kundene kan glede seg til Volvos elektrisk crossover til jul.
|
PRØVEKJØRT: bZ4X er Toyotas første batterielektriske bil. Den er uhyre viktig for Toyota, kommer til å bli en storselger i Norge i kraft av Toyotas posisjon og er en bra elbil, men flytter ingen viktige grenser.
|
PRØVEKJØRT: I NIO skal du først og fremst føle deg hjemme. Batteribytte på fem minutter erstatter køståing ved hurtigladere langs veiene og kundene skal føle seg ivaretatt.
|
PRØVEKJØRT: C-klasse har siden den ble lansert som 190 så langt tilbake som i 1982, utgjort en særdeles viktig pilar i modellprogrammet til Mercedes. Nå er neste generasjon her.
|
PRØVEKJØRT: Etter år med venting har Tesla i et forrykende tempo lansert Model Y som kanskje er den beste elektriske SUV-en akkurat nå, og helt klart Teslas mest interessante sett med norske øyne. Pris fra 534.900 kroner
|
PRØVEKJØRT: Som en av de raskeste fossile til under 500.000 kroner, appellerer Golf GTI til dem som har dårlig tid.
|
PRØVEKJØRT: Bentley Bentayga hybrid er ikke bare bilen for de store anledninger, størrelsen tilsier at den bør kontraheres framfor å kjøpes.
|
Er 18.000 kroner et passende tillegg for å oppgradere fra VW ID.4 til den litt tøffere kupe-SUV-en ID.5? Tja, det vil kun tiden vise. Uansett er de første bilene i Norge nå, men med måneders leveringstid for dem som ikke allerede har bestilt.
|
PRØVEKJØRT: Hvorfor betale 810.000 kroner for Kia Sorento med 204 dieselhester, når 265 ladbare bensinhester koster 150.000 kroner mindre?
|
PRØVEKJØRT: Prisen du betaler for å spare 223.000 kroner er 155 liter mindre bagasjerom. Velkommen til Mercedes-Benz GLC 300de Plug-in.
|
PRØVEKJØRT: Du ønsker deg en sportsbil, men familielivet krever en stasjonsvogn med firehjulsdrift. Og den skal helst være elektrisk. Valget er såre enkelt: Porsche Taycan 4 Cross Turismo.
|
PRØVEKJØRT: BYD går elektrisk inn i Europa, og starter for sikkerhets skyld i Norge. SUV-en Tang er like stor som ambisjonene, hvilket betyr å bli godt synlig på norske veier i løpet av høsten.
|
PRØVEKJØRT: Legg til bokstavene GR, og du har Toyotas tøffeste C-HR.
|
PRØVEKJØRT: Når kinesiske Maxus nå lanserer SUV-en Euniq6 i Norge handler det først og fremst om å krige på plass og pris.
|
2022 byr på mange interessante elbiler. Renault Mégane E-Tech er blant dem det er verd å vente på.
|
PRØVEKJØRT: Kompakte Q4 e-tron har alt i seg til å bli Audis neste bestselger. Men billig er den ikke etter noen kjekke tilvalg.
|
PRØVEKJØRT: VW ID.4 GTX gir ikke GT-følelse i nærheten av bensinfetteren GTI. Men firehjulsdriften kommer garantert til å gjøre ID.4 GTX til en av bestselgerne i Norge.
|
PRØVEKJØRT: Det er fortsatt lov å handle bil som får hjertet til å banke ekstra, litt på grunn av lyden, men mest på grunn av egenskapene.
|
Ventetiden er snart over. I juni ankommer de første eksemplarene av Ariya, Nissans nye elektriske ansikt som på sikt tar over for Leaf.
|
PRØVEKJØRT: Det er ganske optimistisk å lansere en splitter ny bilmodell som for tiden kun kan tankes på én fyllestasjon i landet. Men Toyota tør - og nå er neste generasjon hydrogendrevne Mirai her.
|
PRØVEKJØRT: I Touareg har Volkswagen forsøkt å tone ned hvor flott bilen egentlig er, for ikke å skygge for Audi, Porsche og ikke minst for Bentley.
|