Seoul 2005 | |
|
Seoul (BilNorge.no): Hyundai utsetter introduksjonen av neste generasjon Santa Fe. Bilen skulle kommet til høsten, men blir mer enn et halvt år forsinket. Årsaken er at Hyundai ikke igjen vil oppleve at biler lanseres uten at fabrikken kan levere nok eksemplarer.
|
Seoul (BilNorge.no): Kia Rio blir lansert i Norge allerede i september i år. De første bilene skal være på vei mot Norge og den norske Kia-importøren ser fram til at man nå får en ny modell. Rio er en bil i Golf-klassen og kommer bare som 5-dørs kombi og sedan.
|
Seoul (BilNorge.no): Hyundai bekrefter at de har alle planer klare for en bil som skal erstatte varebilen Hyundai H1. Bilen vil bli produsert ved Hyundais fabrikk i Tyrkia. Men den vil ikke være klar før i 2007.
|
Seoul (BilNorge.no): Kvalitet, kvalitet, kvalitet. Det er ordene som koreanske bilprodusenter hamrer igjen og igjen.
|
Seoul (BilNorge.no/BIL): Hyundai Portico er navnet på en ny familiebil Koreas største produsent av biler vurderer å sette i produksjon.
|
Seoul (BilNorge/BIL): Hyundai jobber med en helt ny Coupé som på sikt skal erstatte dagens modell. Bilen vises nå som prototype og har den fått kodenavnet HCD-8.
|
Seoul (BilNorge.no): Hyundai setter nå i gang et stort feltforsøk med Getz i hybridversjon. I samarbeid med koreanske myndigheter skal hybridbilene prøves under daglig bruk, og målet er at Hyundai i 2006 eller 2007 skal starte salg av hybridbiler globalt.
|
Seoul (BilNorge.no/BIL): Hyundai har planene klar for en helt ny mini-SUV. Det er bare et tidsspørsmål før den presenteres.
|
Seoul (BilNorge.no): SsangYong fortsetter utvidelsen av antall modeller. Det handler fortsatt bare om store jeeper som passer godt til de norske avgiftsreglene.
|
Seoul (BilNorge.no): Den indiske bilprodusenten Tata satser nå på flere personbiler. De har et tett samarbeid med Daewoo og viser nye modeller i Seoul.
|
Seoul (BilNorge.no): Bilutstillingen i Seoul, Korea åpner denne uka. Torsdag er det stor mediadag og dagen etter åpner portene for den største bilutstillingen i landet. Alle merker er med og størst er interessen for koreanske biler. Etter krise er nå koreansk bilindustri på full fart tilbake.
|
Etter krise er nå koreansk bilindustri på full fart tilbake. Alle merker er med på bilutstillingen i Seoul, og størst er interessen for koreanske biler.
|