img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

Geneve 2007

Solex blir elektrisk

Nesten 20 år etter at knallert-ikonet Solex forsvant fra samlebåndet er den tilbake. Denne gangen elektrisk.

Genève 2007

Den europeiske bilvåren starter hvert år i Genève. Vi er på plass med et erfarent team for å gi deg nyheter på løpende bånd.

Ett-spors bil

Den Sveitsiske to-hjuls Ecomobile har vært en drøm for mange i lang tid. Nå er den kommet i nytt opplag.

Genève-triumf

Forholdsvis triumferende, og med forholdsvis god grunn, forteller Genève-arrangørene om suksess. I år også.

Tata! Elegante?

Hold øye med Tata. Indias største industrikonsern med forgreninger over hele verden, og med biler som i stadig større grad nærmer seg Fiat. Og med ny modell i Genève.

Spesial på Jumpy

Franco Sbarro og hans studenter har du lest om mang en gang her på BilNorge. Nå har de laget en kreasjon for sveitsiske skiturister.

EDAG o-hoy

Nautilus-navnet er allerede brukt på en konsept-Peugeot, ellers hadde det vært det eneste riktige navnet på EDAGs konseptbil på årets Genève-utstilling.

Fioravanti blomstrer

Italienske Fioravanti var en av de få som tok blomster-temaet på årets Geneve-plakat alvorlig. Han lagde et blomsterbed bak på en av sine konseptbiler.

Selvstendig hollender

Donkervoort kan jeg huske 25 år tilbake. Da så jeg på den som en rip-off av Lotus/Caterham Se7en. Ting har endret seg.

Reprise-Stola

Hos Stola nektet de å fortelle hvem som hadde designet kjempebilen de viste i år. Plutselig forsto jeg hvorfor – de hadde vist den før.

Sinuskurver fra Moskva

Vi har fortalt deg om Russo-Baltique før. Da den dukket opp på Villa d’Este i fjor. Jeg begynner jommen å lure på om jeg ikke liker den allikevel.

Økologisk (koenigs)Egg

De har det åpenbart morsomt hos Koenigsegg. ”Vi rundet det av til 1018 hk”, sier Bård Eker om ytelsen fra selskapet nye BioFuel motor.

Diskret miljøvenn

De fleste ruslet rolig forbi Daihatsu-standen i Genève. Dermed gikk de glipp av et miljøvennlig sjarmtroll.

Oransje bombe

Om ikke KTM er Europas største motorsykkelfabrikk, er det neimen ikke langt unna. Nå vil de leke seg med 4 hjul også.

Spyker får italiahjelp

I fjor overrasket Spyker med sin Peking-Paris modell. I år slo de til med en annen nyhet – en C12 med nytt karosseri fra Zagato.

Seriøse (?) kinesere

Brilliance var eneste skikkelige kineseren på Geneve-utstillingen. Representert av en importør som også definerer Norge som kommende marked.

GE hjelper Hyundai

Det virker nesten utrolig: en av de aller mest avanserte konseptbilene i Genève nå kommer fra Hyundai. Med sterke innslag fra General Electrics skattekiste.

Genial Abarth

Jeg har tidligere fortalt dere at Abarth er tilbake. Men ikke før nå kan jeg fortelle hvor genialt Abarth har valgt å komme tilbake.

Men hvor var Scirocco?

Jeg har sagt det før: designere er sigøynere med max ego.

Maserati fra Pininfarina

To supernavn medfører nødvendigvis ikke en hel superbil.

Ny Actyon fra SsangYong

Nå satser den norske importøren av SsangYong på å nye jaktmarker. Actyon pickup skal gi dem 700 nye kunder i året.

Italdesigns tandem

Jeg har en mistanke om hvor inspirasjonen kommer fra. Og den historien er så god at jeg ikke ville sjekke den.

Cooper klar for Works kit

Mens nye Mini Cooper og Cooper S så vidt er på plass, er spesialistene hos John Cooper Works allerede klare med nye fristelser.

Sbarro i fri utfoldelse

Underlig at Sbarro ennå ikke har hatt noen norske elever. Dette må være verdens mest fullkomne videregående skole for alle som er interessert i bil.

VW fornyer flaggskipet

Det er Golf stasjonsvogn som står mest sentralt på VW-standen i Genève, men de har flere andre verdenslanseringer. Deriblant en ansiktsløftet Phaeton.


Neste 25 artikler