Geneve 2007 | |
|
Nesten 20 år etter at knallert-ikonet Solex forsvant fra samlebåndet er den tilbake. Denne gangen elektrisk.
|
Den europeiske bilvåren starter hvert år i Genève. Vi er på plass med et erfarent team for å gi deg nyheter på løpende bånd.
|
Den Sveitsiske to-hjuls Ecomobile har vært en drøm for mange i lang tid. Nå er den kommet i nytt opplag.
|
Forholdsvis triumferende, og med forholdsvis god grunn, forteller Genève-arrangørene om suksess. I år også.
|
Hold øye med Tata. Indias største industrikonsern med forgreninger over hele verden, og med biler som i stadig større grad nærmer seg Fiat. Og med ny modell i Genève.
|
Franco Sbarro og hans studenter har du lest om mang en gang her på BilNorge. Nå har de laget en kreasjon for sveitsiske skiturister.
|
Nautilus-navnet er allerede brukt på en konsept-Peugeot, ellers hadde det vært det eneste riktige navnet på EDAGs konseptbil på årets Genève-utstilling.
|
Italienske Fioravanti var en av de få som tok blomster-temaet på årets Geneve-plakat alvorlig. Han lagde et blomsterbed bak på en av sine konseptbiler.
|
Donkervoort kan jeg huske 25 år tilbake. Da så jeg på den som en rip-off av Lotus/Caterham Se7en. Ting har endret seg.
|
Hos Stola nektet de å fortelle hvem som hadde designet kjempebilen de viste i år. Plutselig forsto jeg hvorfor – de hadde vist den før.
|
Vi har fortalt deg om Russo-Baltique før. Da den dukket opp på Villa d’Este i fjor. Jeg begynner jommen å lure på om jeg ikke liker den allikevel.
|
De har det åpenbart morsomt hos Koenigsegg. ”Vi rundet det av til 1018 hk”, sier Bård Eker om ytelsen fra selskapet nye BioFuel motor.
|
De fleste ruslet rolig forbi Daihatsu-standen i Genève. Dermed gikk de glipp av et miljøvennlig sjarmtroll.
|
Om ikke KTM er Europas største motorsykkelfabrikk, er det neimen ikke langt unna. Nå vil de leke seg med 4 hjul også.
|
I fjor overrasket Spyker med sin Peking-Paris modell. I år slo de til med en annen nyhet – en C12 med nytt karosseri fra Zagato.
|
Brilliance var eneste skikkelige kineseren på Geneve-utstillingen. Representert av en importør som også definerer Norge som kommende marked.
|
Det virker nesten utrolig: en av de aller mest avanserte konseptbilene i Genève nå kommer fra Hyundai. Med sterke innslag fra General Electrics skattekiste.
|
Jeg har tidligere fortalt dere at Abarth er tilbake. Men ikke før nå kan jeg fortelle hvor genialt Abarth har valgt å komme tilbake.
|
Jeg har sagt det før: designere er sigøynere med max ego.
|
To supernavn medfører nødvendigvis ikke en hel superbil.
|
Nå satser den norske importøren av SsangYong på å nye jaktmarker. Actyon pickup skal gi dem 700 nye kunder i året.
|
Jeg har en mistanke om hvor inspirasjonen kommer fra. Og den historien er så god at jeg ikke ville sjekke den.
|
Mens nye Mini Cooper og Cooper S så vidt er på plass, er spesialistene hos John Cooper Works allerede klare med nye fristelser.
|
Underlig at Sbarro ennå ikke har hatt noen norske elever. Dette må være verdens mest fullkomne videregående skole for alle som er interessert i bil.
|
Det er Golf stasjonsvogn som står mest sentralt på VW-standen i Genève, men de har flere andre verdenslanseringer. Deriblant en ansiktsløftet Phaeton.
|