Mer sprut og lavere pris fra MGEn måned før jul fortalte vi at MG skulle sette i gang produksjonen av en ny serie sedaner, de 3 Rover-modellene i freshere innpakning. Nå gjør de også noe med sin populære roadster. MGF har været den mest solgte roadster i Storbritannia siden lanseringen i 1995. Også i Norge har den blitt et vanlig syn på veiene de siste årene, markedsført gjennom Rover-forhandlere. MGF har kun vært levert med én type motor i Norge, en 1,8-liter som yter 120hk. I Storbritannia får du også MGF'en med en 1,8-liter som yter 145 hk. Når 2001-modellene snart er på plass kan du velge mellom to alternativer, en oppgradert 1,8-liter og en ny, rimeligere 1,6-liter. MGF Trophy er en spesialutgave som produserer 160hk fra 1,8-liters motoren. Grunnet den kraftigere motoren vil den også bli utstyrt med kraftigere bremser, nye 16-tommers alufelger, oppgradert hjuloppheng samt nye front- og bakspoilere. Den vil også kunne leveres i nye, trendy farger. Ingen data er oppgitt for den nye 1,6-literen, men MG lover at denne skal bli rimeligere enn dagens utgave.
Bilde: MGF Trophy fra siden Av Terje Ringen – bilnorge.no Artikkel fra www.firmabil.no URL: |