[]
[] [firmabil.no] []

Peugeot 206SW er klar


Terje Ringen - BilNorge



De mener tydeligvis alvor, designerne hos Peugeot. Sist høst viste de konseptbilen 206SW på Frankfurt-utstillingen. I Geneve viser de den nok en gang, og nå er den klar for produksjon.

206 er populær og selger bra på mange markeder i Europa, inkludert Norge. Og Peugeot vet at med en stasjonsvogn på programmet vil salgsvolumet blitt enda større. Fronten på 206SW er som snytt ut av lillebroren, 206. Endringene er foretatt fra dørene og bakover med fokus på økt funksjonalitet og volum.

Litt lenger
Stasjonsvognen er blitt 19cm lenger enn sedanen, og det er oppnådd ved å øke overhenget bak. Akselavstanden er uforandret.

Stolpene mellom vinduene og takrailene er sortlakkerte. Bakdørene har fått sine håndtak integrert i vinduskarmene, en detalj vi kjenner igjen fra Alfa Romeos Sportwagon.

Baklysene er relativt store og høyt plassert slik at de slynger seg rundt D-stolpen. Glasset i bakdøren kan åpnes separat for lettere innlasting av mindre gjenstander. Over bakdøren er det plassert en diskret, sort spoiler som virker som en solskjerm over det høytmonterte bremselyset. Bakre støtfanger har integrerte reflekser og i sentrum sitter tåkebaklyset. For de litt distré sjåførene har fangeren sorte plastdeksler på hjørnene for å beskytte mot lakkskader ved parkering.

Mye felles
Interiøret i 206SW er ganske identisk med det du finner i sedanen. Sammenlignet med denne har volumet i bagasjerommet økt med 68 liter til 313 liter. Og selvsagt har du mulighet for ytterligere volum ved å legge ned hele eller deler av bakseteryggen.

Motorprogrammet for 206SW er det samme som for 3- og 5-dørsversjonene. Det betyr 4 bensin-alternativer fra 1,1 liter og 60hk til 2 liter og 135hk. Det tilbys også to alternative dieselmotorer, en 1,4-liter på 68hk og en 2-liter på 90 hk.

Vi kommer tilbake med priser og leveringstid for det norske markedet når de foreligger.

FOTOALBUM (Klikk for store bilder):


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: