Ny motor i 406 Coupé
Pininfarina-designede Peugeot 406 Coupé er solgt i nesten 90.000 eksemplarer siden introduksjonen i mai 1997. Nå får den ny 2,2-liters motor. Det siste året er det diesel som har vært mest populært i den elegante kupéen. Hele 54% av bilene worldwide selges med 2,2-liters HDI-motor med partikkelfilter, noe som medførte en salgsvekst for 406 Coupé på 12 prosent i fjor. I tillegg leveres bilen med to alternative bensinmotorer, en 3-liters V6 på 206 hk og en 2-liters firer på 136 hk. Biler med manuelt gear og 2-liter skal nå erstattes av en ny 2,2-liter på 157 hk mens 2-literen fortsatt blir sittende i biler med automatgear. 2,2-literen er utstyrt med 16 ventiler og VTC (Variable Timing Camshaft). Motoren sørger for minimalt med motorstøy og vibrasjoner. Standard på biler med 2,2-liter blir også ESP og cruise control. Samtidig fornyes interiøret med seter i stoff/skinn som en opsjon. To nye lakkfarger med betegnelse Granit Black og Recife Blue blir også tilgjengelig for 406 Coupé og standard dekkdimensjon med den nye motoren er 215/55-R16W. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |