Mini-Mania USA
20.000 Minier skal de selge i USA i et helt salgsår. Da er det tatt for svakt i. Allerede nå er det ett års ventetider på spesielle farge- og utstyrs-kombinasjoner. På e-Bay var det en som betalte 5000 dollars over listepris for å få en gul. Hadde han sjekket ut hvor mye en omlakkering hadde kostet? I midten av mars gikk salgsskuddet for Mini i USA. Da var det allerede høy feber. 1000 Mini-vekkerklokker til 85 dollar stykket var allerede solgt over de amerikanske Mini-internett sidene de første dagene. Mange nok hadde skrevet seg på ”interessert” listen til at det ville ta tre år før den siste hadde fått bilen sin, dersom alle hadde fulgt opp med bestilling. Flere utleiefirmaer driver fremdeles og leier den ut til drømmepriser. I trend-sentra får de glatt 150 dollars dagen for en slik bil, det er langt over hva for eksempel en stor Jaguar vil koste deg. 140 utleiedager så er bilen betalt. Alt den går over det – og den holder nok til litt mer – er ren fortjeneste. Er det rart de er glad i den? BMW i USA holder utålmodige kunder i sjakk ved å sende dem små overraskelser i posten, ved å arrangere spesielle kom-sammen samlinger og ved å pøse på med glade e-post meldinger. Der kan du for eksempel bli bedt om å fortelle om favorittmusikken din – når bilen en gang kommer vil du finne din spesielle CD-i spilleren – den er brent ut med den musikken du nevnte i svaret. Den mest populære gag’en de har sendt sine fremtidige kunder er imidlertid en mal som legges på asfalten i innkjørselen (eller på gaten hvis du er frekk nok) og så sprøytelakkerer du i åpningene. Fjerner du malen står det: Mini Parking Only. Kreativt, spør du meg. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |