9-3 ruller unna
Saab rapporterer om salg langt over foreventningene for nye 9-3 Sport Sedan. Etter to måneder har de mottatt bestilling på 14.000 biler, mer enn dobbelt så mange som de har produsert. Ved årets utgang regner Saab med å ha mottatt ordrer på 40.000 biler mens produksjonen på samme tidspunkt har nådd 32.000. Det ser dermed ut som de har truffet blink med sin nyeste modell. Startskuddet for nye 9-3 Sport Sedan gikk i Stockholm i juli da over 1.000 journalister var invitert til den offisielle avdukingen. Til stede var også 4.500 Saab-selgere fra deres forhandlere og 1.000 spesielt inviterte gjester. ”Resultatet av lanseringen var at de 4.500 selgerne opptrådte som veltrente ambassadører for bilen. Samtidig fikk vi en rekke positive omtaler i pressen som var med på å dra opp interessen,” sier Mikael Eriksson, visepresident for salg og marketing hos Saab, som ikke legger skjul på at lanseringen har vært godt planlagt. Saab fulgte opp med en omfattende prelanseringsfase med omtaler, direkte markedsføring og Internett-aktiviteter som ga 60.000 leads fra potensielle kunder som ønsket mer informasjon og, i mange tilfeller, bestilte prøvekjøring. Bilen er nå også lansert på Saabs viktigste eksportmarked, USA. Også der rapporterer Saab om svært positiv respons. Produksjonen vil trappes opp gradvis utover høsten etter hvert som gamle 9-3 fases ut. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |