Citroën klargjør ny Berlingo
Citroën Berlingo er solgt i et antall av 840.000 siden introduksjonen i 1996. Av disse er nesten halvparten personbiler. Nå er den klar i ny utførelse med en rekke praktiske detaljer. Formen på Berlingo gjør den til en populær bil blant småbarnsfamilier. Den er høy, har et praktisk og fleksibelt interiør og god plass til barnevogner og alt slags pikkpakk i bagasjerommet. Nye Berlingo som ble presentert på årets Paris-utstilling har fått et helt nytt ansikt med store frontlykter og kraftige, karosserifargede støtfangere. Grillen med den velkjente logoen gjør at du enkelt drar kjensel på familietilhørigheten. Nye Berlingo kan leveres i hele 12 alternative farger hvorav tre er nye av året. Også interiøret er nytt. Dashbordet er moderne og en rekke praktiske oppbevaringsrom er på plass både på dashbordet og på midtkonsollen. Hanskerommet er stort og dypt og kan på bestilling leveres med aircondition for oppbevaring av kaldt drikke eller sjokolade. De fleste betjeningsorganer er plassert på sentrale deler av dashbordet, og her finnes også et stort display som viser nyttig informasjon. Berlingo leveres med en utstyrspakke tilsvarende den som er standard i Picasso, hvilket blant annet inkluderer armlener foran, flybrett på forseteryggene og en sammenleggbar trillevogn med betegnelsen ”Modubox” i bagasjerommet. Skyvedører på begge sider er nå standard i Multispace-versjonene. Berlingo leveres med fire alternative motorer, to bensindrevne og to for diesel. Citroën Norge regner med å selge 700 Berlingo personbiler i 2003. Varebilutgaven blir lansert i januar 2003, og av den regner de med å selge 1000 stykker. Priser for nye Berlingo er som følger:
Bensin:
Diesel:
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |