Murano - amerikansk japaner
I mars viste vi deg i første skissene. En måned senere sto den som konseptbil i New York. Om noen uker ruller de første Muranoene på veien. I første omgang kun i USA. Nissan forteller at Murano er utviklet og designet spesielt med tanke på det nord-amerikanske markedet. Derfor har den solide mål og nok av krefter under panseret. Og derfor har den fått et utseende som ligger et sted midt mellom SUV og stasjonsvogn, en stil som flere enn Nissan har benyttet de senere årene. Murano har, som vi tidligere har fortalt, hentet navnet fra en øygruppe utenfor Venezia kjent for sine glassblåsertradisjoner. Nissan-bilen er bygget på en FF-L plattform den deler med 2002-modellen av Altima. Det betyr i utgangspunktet frontmontert motor og forhjulsdrift, men Murano tilbys også med trekk på alle fire.
Kompositt Interiøret er designet for komfort og god lastekapasitet. Fire personer sitter meget bekvemt, men det er også god plass til en femte passasjer i baksetet. Førersetet kan justeres i 8 retninger, rattet kan tiltes og justerbare pedaler gjør at man lett finner sin optimale sittestilling. Baksetene kan legges ned helt eller delt, og de kan også tas ut når du ønsker maksimal plass til bagasje. Klimaanlegget er delt i soner for høyre og venstre side og det er egne dyser for baksetepassasjerene. Instrumentpanel og dashbord har detaljer i børstet aluminium. Blant smarte detaljer i interiøret finnes blant annet en låsbar senterkonsoll med plass nok til en laptop eller dokumentmappe. Under bagasjerommet finnes praktiske og rommelige oppbevaringsrom og i midtkonsollen har du rom som egner seg for mobiltelefon, solbriller, mynter til bomringen pluss koppeholdere.
3,5-liters V6 Murano leveres i fire velutstyrte modeller og et utall utstyrsvarianter. Som tilleggsutstyr kan du velge takrails, justerbare pedaler, Bose audio-anlegg, deksel over bagasjerommet, lærinteriør, HID lykter, elektrisk justerbare seter med minnefunksjon og mye, mye mer. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |