Mitsubishi skal forbli japansk
Mitsubishi har syv designkontor spredt rundt i verden. Nå samler designsjef Oliver Boulay kreftene for å styrke merkets image på verdensbasis. Da Boulay inviterte alle Mitsubishis 250 designere til Tokyo for en felles konferanse, var han overrasket over hvor få av dem som kjente hverandre fra tidligere. Kanskje ikke så rart når de jobber på forskjellige kontinenter, men designsjefen satte i gang en jobbrotasjon for å utveksle erfaringer mellom de forskjellige kontorene. ”Min visjon er at på sikt skal alle studioene spille en rolle i alle produkter,” sier Boulay Et av de første produktene av denne satsningen er Tarmac Spyder konseptet som ble presentert på Detroit-utstillingen. Den ble skisset av det samme teamet som sto bak CZ-3 Tarmac fra Tokyo-utstillingen i 2001. Boulay er veldig oppmerksom på Mitsubishis opphav og sier: ”Vi må huske vi er et japansk merke og ikke pseudo-US eller Europa-merke. Gode japanske produkter selger godt worldwide, se for eksempel hva Sony har oppnådd.” Tarmac Spyder er en 2+2-seter drevet av en 315-hesters turboladet firer, en avlegger fra Mitsubishis rallysatsning. Og i følge Mitsubishi viser Tarmac Spyder hvilken retning folk kan forvente at de beveger seg i med hensyn til kompaktbiler i fremtiden. En hardtop kan monteres på regnfulle dager. Endeavor var den andre nyheten på Mitsubishis Detroit-stand. Dette er en produksjonsklar SUV i den mellomstore klassen med en V6 under panseret. Bilen leveres med forhjuls- eller firehjulstrekk og skal produseres i USA for det Nord-amerikanske markedet. I følge Mitsubishi har bilen et fremtidsrettet design! Synes du det minner om en spennende fremtid? Artikkel fra www.firmabil.no URL: |