Gemballa perfeksjonerer 911
I Tyskland finnes en rekke tuningfirmaer som har spesialisert seg i å piffe opp ”standardbiler”. En med over 20 års erfaring er Uwe Gemballo. Han liker best å bearbeide Porscher, men tar også til takke med andre merker. Gemballa Turbo GT650 Evo tar utgangspunkt i en Porsche 996 Turbo. Det tyske firmaet monterer så en spesiell frontspoiler med store luftinntak, sideskjørt og en solid hekkspoiler med justeringsmuligheter. Hjulopphenget er stivet opp som på en banebil og stabilisatorstag montert. Skikkelige racingbremser med skivediameter på 380mm er montert, med 8-pots kalipere foran og 4-pots bak. Firmaet monterer sine spesielle 19-tommers racingfelger med Yokohama AVS-dekk i dimensjon 235/30-19 foran og 315/25-19 bak. 3,6-liters motoren har fått effekten øket fra til 650hk (v/6850 o/min.) mens maks dreiemoment er på hele 840 Newtonmeter ved 5.500 omdreininger. 0 til 100 loves unnagjort på 3,5 sekunder og 200 km/t passeres i løpet av den tiden en relativt sprek standardbil bruker på 0-100, nemlig 9,8 sekunder. Toppfarten varierer mellom 320 og 370 km/t avhengig av utvekslingen du ønsker i 6-trinns kassa. Innendørs hersker sportsseter, aluminiumspedaler, carbon, fargede instrumenter, skinnpolstret veltebøyle og 4-punkts racingbelter. Dersom Turbo GT650 Evo ikke svarer helt til dine forventninger, finner du sikkert en annen modell som egner seg i sortimentet til Uwe Gemballa. Han fikser det meste. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |