Biljournalist gjennom Bridgestone?
Bridgestone Europe (BSEU) prøver å rydde vei for unge journalister som drømmer om å bli profesjonelle motorskribenter gjennom online-konkurransen The Bridgestone Digital Reporter på dekk-konsernets nye europeiske nettside www.bridgestone-eu.com. De tre deltakerne som overbeviser mest vil bli plukket ut til å delta ved et pressearrangement som Bridgestone holder i Mugello i Italia fra 17. til 21. mars, der de daglig skal dekke tester av det nye dekket Potenza RE050 på BSEUs web-side med intervjuer og reportasjer. Ved arrangementet deltar også 80 innbarkede motorjournalister fra hele Europa, og det velges en ”supervinner” som får dekke et Formel 1-løp senere i inneværende sesong. En rundtur i distriktet, inkludert et VIP-besøk i Ferraris hovedkvarter, hører med i pakka. --Slik vi bringer et dekk fra racerbanen til gata, vil vi bringe sportsjournalistikk fra tribuneplass til hverdagslivet. Tiltaket viser også at vi bryr oss om fremtiden til unge, motiverte individer innen biljournalistikk ved å sende dem på veien til suksess, sier Bridgestones visepresident for salg og markedsføring i Europa, Des Collins. Konkurransen blir i disse dager lansert blant journaliststudenter ved europeiske universiteter og høyskoler. Interesserte må være mellom 18 og 30 år og kvalifisere seg gjennom tre tekstoppgaver med hvert sitt emne, samtlige på engelsk, innen 28. februar. En 9-manns jury (tre biljournalister, tre professorer i journalistikk og tre fra BSEU-ledelsen) vil foreta en tretrinns evaluering av besvarelsene når vinnerne kåres. Disse vil bli kontaktet 10. mars og få sine navn publisert på nettsiden. --Dette er en kjempesjanse for unge talenter som ønsker å bli fremtidige journalister til å få et innblikk i bilindustrien, sier Des Collins. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |